امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور تایوان

آشنایی با کشور تایوان

منتشر شده در ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۱
کشور تایوان

به گزارش پایگاه خبری قشم، کشور تایوان از راه دریا از غرب با جمهوری خلق چین، از شمال شرق با ژاپن و از جنوب با فیلیپین همسایه است.

تایوان در یک نگاه

هم‌اکنون پایتخت تایوان، شهر تایپه با ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. مساحت تایوان ۳۶٬۱۹۷ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۲۳٬۸۱۷٬۰۰۰ نفر است.

بیش از چهار پنجم مردم تایوان از قوم هان هستند که بین قرن هفتم تا نهم میلادی به این جزیره مهاجرت کردند. پس از آن از قرن دوازدهم میلادی مالایایی‌ها و اقوام فوکیئن و کوانگ تونگ در این جزیره ساکن شدند.

نژاد ۸۴ ٪ تایوانی‌ها را تایوانی و ۱۴ ٪ را نیز چینی تشکیل می‌دهند، همچنین دین ۹۳ ٪ مردم تایوان، مخلوطی از بودایی، آیین کنفیسیوسی و تائوئیست و ۵ ٪ نیز مسیحی هستند.

زبان رسمی تایوانی‌ها، زبان ماندارین است. زبان‌های تایوانی و زبان هاکا نیز رایج است.

تایوان نخستین کشور در آسیاست که ازدواج همجنس‌گرایان در آن قانونی شده‌است.

مردمِ زو (چینی سنتی=鄒|پین‌یین=Tsou) مردمانِ بومیِ جنوبِ مرکزیِ تایوان هستند. آنها در سراسرِ سه نهادِ اداریِ جمهوریِ چین (تایوان) یعنی بخشِ نانتو، بخشِ چیایی و شهر کاوهسیونگ پراکنده‌اند.

جمعیت بومیان تایوان به ۵۳۰٬۰۰۰ تن می‌رسند و زبان‌های فورموسایی زبان‌های مردم بومی تایوان هستند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی تایوان

آبشار شیفن در مسیر رودخانه کیلانگ و در منطقه روستایی پینگسی در کشور تایوان، واقع شده است. با شکلی شبیه نعل اسب و فشار پرقدرت آب، این آبشار به نیاگارای کوچک تایوان شهرت دارد. ارتفاع آبشار شیفن معادل ۲۰ متر و عرض آن ۴۰ متر برآورد می‌شود. علاوه بر چشم‌انداز بی‌نظیری که آبشار در متن آن قرار دارد، در روز‌های آفتابی، می‌توان رنگین‌کمان بسیار زیبایی را در اطراف آبشار مشاهده کرد. 

معبد منگجیا لونگشان در پایتخت تایوان واقع شده است. این معبد که یکی از قدیمی‌ترین معابد تایپه به‌شمار می‌رود، در سال ۱۷۳۸ میلادی و در دوران سلطنت سلسله‌ی کینگ ساخته شد. دیوارهای رنگارنگ و سقف‌ طلایی آن از عناصر کلاسیک معماری تایوان محسوب می‌شود.

پارک ملی یوشان از دیدنی های تایوان است که که در محدوده کوهستان مرکزی این منطقه پیدا و بر اساس بلندترین قله همین منطقه یعنی یوشان نام‌گذاری شده است. در این پارک ملی، شاهد تعداد زیادی از قله‌های مرتفع، دره‌های عمیق و باریک، گردنه‌های سرسبز و باشکوه و صخره‌های با شیب بسیار تند خواهید بود.

این جنگل در یک منطقه کوهستانی واقع شده و وسعت بسیار زیادی دارد. مناظر جنگل تایپینگ شان بسیار دیدنی و چشم‌نواز بوده و از رودخانه‌ها، نهرهای آب، دریاچه‌ها، زمین‌های سرسبز و طبیعت بی‌نظیری برخوردار است. از ویژگی‌های این جنگل می‌توان به داشتن مسیر اختصاص برای پیاده‌روی اشاره کرد.

جزیره ارکید که خانه ای برای قبیله تائو بوده است، تنها با طی کردن یک مسیر کوتاه از سمت خشکی و به وسیله کشتی در دسترس خواهد بود. این جزیره بر اساس پروانه های ارکیدی که در تپه ها و در میان دره های این منطقه رشد کرده و مسیر را با چهره ای زیبا شکوفا می کنند نام گذاری شده است. 

اگر به یکی از شهرهای جنوبی تایوان رفتید حتما چایخانه‌ی جو حیو را پیدا کنید. این منظره دیدنی جواهری پنهان است که وقتی وارد آن می‌شوید انگار با ماشین زمان به گذشته سفر کرده‌اید. این چایخانه به سبک سنتی با چوب ساخته شده و در اطراف آن دریاچه‌های زیبای سنگی است که ماهی‌های بزرگ ژاپنی در آنها به آرامش و خوبی شنا می‌کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10377

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *