امروز : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور تایلند

آشنایی با کشور تایلند

منتشر شده در ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۳

به گزارش پایگاه خبری قشم، تایلند از شمال باختری و باختر با میانمار و از شمال خاوری و خاور با لائوس و از جنوب خاوری با کامبوج و از جنوب با مالزی همسایه است.

تایلند در یک نگاه

زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می‌باشد که به معنای سرزمین مردمان آزاد یا همان قوم تایی است.

چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می‌باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می‌باشد. 

زبان تایلندی یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های شرق آسیاست و بیشتر مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند هرچند گویش‌های قومی و منطقه‌ای بسیاری نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارند. تایلندی زبان رسمی این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی تایلند

آئو نانگ به طور رسمی (خلیج شاهزاده)، محبوب ترین شهر ساحلی در استان کرابی از جنوب این کشور است. در اصل یک کانون کوهنوردی بود اما احداث فرودگاه و هموارتر شدن مسیر گردشگران در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرفدارترین و برترین جاذبه های این کشور است.

سومین پارک ملی بزرگ در تایلند، پارک ملی خوا یای بخش شرقی کشور در استان نیکون راچسما واقع شده است. پارک ها دارای مجموعه وسیعی از حیات وحش، از جمله فیل ها و خرس های آسیایی است. در پارک برج های دیدبانی، مسیرهای پیاده روی، چندین کلبه، کابین ها و محل هایی برای برپا کردن کمک وجود دارد. حتی ردپاهای دایناسور نیز در پارک دیده می شود و گردشگرگان را حسابی شگفت زده می سازد.

برای آشنایی با نحوه خرید مردم بانکوک در سال های دور گردشگران زیادی به بازارهای شناور بانکوک می روند، کانال های شهر پر از فروشندگان و خریداران می شوند به نحوی که امروز بیشتر جزو برترین جاذبه های تایلند به حساب می آیند تا بازاری برای خرید اما همچنان بسیار پر سر و صدا هستند و انواع غذاهای خوشمزه در آن فروخته می شوند. گردشگران بیشتر بازار Damnoen Saduak را انتخاب می کنند و انتخاب بسیاری از مردمم محلی بازار شناور Amphawa است.

گرند پالاس تایلند Grand Palace کاخی بزرگ و محسور کننده است که در شمالی ترین شهر این کشور در چیانگ مای واقع شده است. این شهر به عنوان یک مرکز تجاری مهم شناخته می شود، این شهر تاریخی و دیدنی جذابیت های زیادی برای  تماشا دارد و اغلب یکی از اولین انتخاب های توریست های خارجی است.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7446

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات