امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور بنگلادش

آشنایی با کشور بنگلادش

منتشر شده در ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۱
بنگلادش

به گزارش پایگاه خبری قشم، کشور بنگلادش در جنوب قاره آسیا و در شبه قاره هند قرار گرفته‌است. این کشور از شمال و شرق و غرب به هندوستان و قسمتی از جنوب شرقی به کشور برمه محدود بوده و در قسمت جنوبی آن خلیج بنگال قرار دارد.

بنگلادش در یک نگاه

پایتخت آن داکا و جمعیت آن ۱۶۴ میلیون نفر است. یکای پول بنگلادش تاکا بنگلادش نام دارد و زبان رسمی آن بنگالی است.

زبان بنگالی از ریشه زبان‌های هندوآریایی است و خط ویژه خود را دارد. از زبان انگلیسی نیز در آموزش عالی و دادگستری استفاده زیادی می‌شود و طبقه متوسط و بالا از آن به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند. ۹۸ درصد از مردم این کشور بنگال هستند.

۸۹٫۷ درصد از مردم بنگلادش مسلمان و اکثریت آن‌ها سنی‌مذهب هستند. ۹٫۲ درصد از بنگلادشی‌ها نیز پیرو آیین هندو است.

بنگلادش هشتمین کشور پرجمعیت جهان و از پرتراکم‌ترین کشورها از نظر جمعیت است.

بنگلادش در موسیقی، معماری و مجسمه‌سازی و نقاشی پیشینه‌ای غنی دارد. ادبیات بنگالی از زبان و ادبیات فارسی تأثیر بسیاری گرفته‌است.

بنگلادش کشوری بسیار فقیر با درآمد ناخالص سرانه سالانه ۴۵۵۰ دلار می‌باشد که البته این رقم رو به افزایش است.

بنگلادش دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و به سبب واقع شدن در کنار خلیج بنگال و اقیانوس هند تابستان‌ها این کشور به شدت در مقابل سیل‌های ناشی از جریان‌های موسمی اقیانوس هند آسیب‌پذیر است و سالانه صدها نفر قربانی این باران‌های موسمی می‌شوند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی بنگلادش

عمارت آهسان منزیل بنای زیبایی است که درسفر به داکا مورد توجه علاقمندان قرار می گیرد. مکانی زیبا برای بازدید به همراه خانواده و دوستان است که می توانید از آن لذت ببرید. این بنا در اواخر قرن ۱۹ ساخته شده و اقامتگاه رسمی فرماندار داکا بوده است.

با توجه به این که مساجد قدیمی ساخته شده در این کشور از بهترین جاذبه‌های آن در نظر گرفته می‌شوند، بیشتر توریست‌ها در طول سفر از مسجد شصت گنبد بنگلادش که دارای معماری خاص و متفاوتی است بازدید به عمل می‌آورند. این مسجد قدیمی با معماری خاص و منحصر به فردی که دارد به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

برخلاف ساحل بکر و پنهان سوکس، یکی از شلوغ‌ترین و گردشگرپذیر ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور ساحل جموتلا می‌باشد. ساحل جموتلا را در حوالی جنگل‌های سونداربانس می‌توانید بیابید.

سنت مارتین تنها جزیره مرجانی بنگلادش است که جاذبه هایی مانند طلوع و غروب آفتاب، کوه های مرجانی، زندگی عجیب در روستا و ستاره های فراوان در آسمان شب را ارائه می دهد. این ساحل زیبا سناریوهای شگفت انگیزی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

یکی از شگفت‌انگیزترین جنگل‌های حرا در جهان را می‌توانید در کشور بنگلادش نظاره‌گر باشید. در جنگل های سونداربانس می‌توانید زیستگاه ببرهای سلطنتی بنگال را از نزدیک ببینید.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10472

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *