امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور بلغارستان

آشنایی با کشور بلغارستان

منتشر شده در ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۵
بلغارستان

به گزارش پایگاه خبری قشم، بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا است. بلغارستان کشور فرهنگ و زیبایی‌هاست که جاذبه‌های طبیعی و مکان‎های تاریخی شگفت‌انگیز آن هر ساله توریست‌های زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود فرا می‌خواند.

بلغارستان در یک نگاه

پایتخت این کشور شهر صوفیه است.جمعیت این کشور بالغ بر ۷٬۳۶۴٬۵۷۰ (در سال ۲۰۲۰) نفر است که هر ساله ۱٪ از آن کاسته می‌شود. بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد.

زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لِف با واحد جز ستونیکیی است. حدود ۸۵ درصد از مردم آن بلغاری‌تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند. بلغارستان ۱۱۰٬۹۹۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و چهاردهمین کشور بزرگ در اروپا است.

بلغارستان در سال ۲۰۰۴ به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآمد و در سال ۲۰۰۵ اتحادیه اروپا، درخواست عضویت این کشور را در این اتحادیه پذیرفت و روز عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را یک ژانویه ۲۰۰۷ اعلام کرد.

جمهوری بلغارستان رسماً کشوری سکولار است اما در قانون اساسی آن مسیحیت ارتدکس به عنوان دین سنتی کشور ذکر شده‌است. ۷۶٪ جمعیت پیرو آیین مسیحیت نوع ارتدوکس هستند و ۱۰٪ جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند و ۱۱٫۸ درصد بی‌دین هستند.

و مهمترین صادرات این کشور اسانس گل رز است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی بلغارستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی بلغارستان

کلیسای جامع الکساندر نوسکی در صوفیه یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است که در پایتخت آن و در قرن بیستم ساخته شده است، این کلیسا یکی از بزرگ‌ترین کلیسا‌های جهان به‌شمار می‌رود. گنبد این کلیسا با استفاده از سبک معماری بیزانس ساخته شده است و داخل آن را با سنگ‌های مرمر ایتالیایی و زیبا پوشانده‌اند. در قسمت زیرزمین این کلیسا موزه‌ای در یابود سربازان کشته‌شده در جنگ روسیه و ترکیه برقرار است.

بورسوا گاردینا یا باغ بورسوی، یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین پارک های صوفیه، پایتخت بلغارستان است که ساخت و ساز آن در سال ۱۸۸۴ آغاز شد و به نام تزار بوریس سوم نامگذاری شد. تاریخچه باغ پذیرای سه دوره متفاوت، تحت سه باغبان مشهور بوده است که همگی با توجه به طرح اولیه، به توسعه و تکمیل آن کمک بسزایی کردند. برج تلویزیونی باغ بورسوی طی سال های ۱۹۵۹-۱۹۵۸ در این باغ ساخته شد. آخرین بازسازی باغ بورسوی در سال ۱۹۸۶ انجام گرفت و در همان سال، این پارک به عنوان یک بنای تاریخی و باغ هنری ثبت شد.   

وارنا، یکی از شهرهای بندری و زیبای کشور بلغارستان است و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان به شمار می رود. وارنا یکی از شهرهای فعال و در حال توسعه بلغارستان دارای جاده های ارتباطی خوب، هوای عالی و حمل و نقل دریایی و راه آهن است.

پارک پریمورسکی با قدمتی که به سال ۱۸۷۸ بازمی‌گردد، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های اروپا است. در این پارک می‌توان از رویداد‌های متعدد و متنوع تفریحی و فرهنگی لذت برد. در نزدیکی پارک نیز تعدادی کافه جای گرفته‌اند. تئاتر تابستانی، باغ وحش وارنا و آکواریوم وارنا از دیگر دیدنی‌های این پارک محسوب می‌شوند.  

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بلغارستان سری دریاچه‌های ریلا است که گشت و گذار در آن صفای خاص خودش را دارد. این دریاچه‌ها کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با صوفیه فاصله دارند، بنابراین مکانی بی‌نظیر برای تفریح و سیاحت است.

 

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6653

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *