امروز : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور ایرلند

آشنایی با کشور ایرلند

منتشر شده در ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۱
ایرلند

به گزارش پایگاه خبری قشم، ایرلند جنوبی و ایرلند شمالی با یک مرز ساده از همدیگر جدا شده‌اند. همچنین در غرب آن اقیانوس اطلس، در شرق دریای ایرلند و در جنوب دریای سلتی و در جنوب‌غربی کانال سنت جورج قرار دارد.

ایرلند در یک نگاه

جمهوری ایرلند یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که در ۱ ژانویه ۱۹۷۳ به این اتحادیه ملحق شد.

جزیرهٔ ایرلند سومین جزیرهٔ بزرگ اروپا و بیستمین و دومین جزیرهٔ بزرگ جهان است. جزیرهٔ بزرگ‌تری به نام بریتانیای کبیر در شرق آن قرار دارد که دریای ایرلند این دو را از هم جدا کرده‌است.

جزیره ایرلند تا سده هفدهم با جنگل‌های انبوه پوشیده شده بود، ولی امروزه از بی‌جنگل‌ترین مناطق اروپا است. در این جزیره ۲۶ گونه پستاندار بومی زندگی می‌کنند.

دو زبان ایرلندی و انگلیسی زبان‌های رسمی این جمهوری هستند، اما انگلیسی از ایرلندی رایج‌تر است.

نماد ملی این کشور چنگ سلتی است که بر سکه‌های یورو این کشور نیز حک شده‌است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی ایرلند

یکی از دیدنی ترین مناطق این کشور، پارک ملی کیلارنی است که در شهرستان کری قرار دارد. این پارک منحصر به فرد از حفاظت گاه های زیست کره ی یونسکو محسوب می شود. زیبایی دریاچه ها، کوه ها و طبیعت این منطقه زبانزد دنیا است. علاوه بر این، پارک ملی کیلارنی محافظ گل و گیاهان کم یاب این کشور، خانه ای امن برای بزرگترین جنگل های بومی در حال انقراض و تنها گله ی گوزن های بومی قرمز است.

در شهرستان کورک قلعه ای تاریخی وجود دارد که قدمت آن به ۶۰۰ سال قبل باز می گردد. قلعه ی بلارنی یکی از پر بازدیدترین قلعه های ایرلند است که توسط سلسله ی مک کارتی احداث شده و منزلگاه بلارنی استون می باشد.

منطقه‌ای که به گذرگاه غولان شهرت دارد، در صخره‌های شمالی‌ترین نقطه این کشور قرار دارد. این منطقه یکی از مشهورترین نقاط دیدنی و اصلی‌ترین جاذبه‌های کل این کشور است. گذرگاه غولان منطقه‌ای است که سطح آن به‌طور کاملا طبیعی با سنگ‌های بازالت پوشیده شده و این اتفاق به‌نحوی هنری افتاده که انگار توسط کسی به آن‌ها شکل داده است.

هیچ بازدیدی از این کشور کامل نخواهد بود مگر اینکه بازدیدکننده از صخره موهر هم دیدن کند و بر فراز این صخره بایستد و اقیانوس را تماشا کند! این صخره که ۲۱۰ متر ارتفاع دارد، یکی از بهترین تجربیات گردشگران از نظر دیدن مناظر زیبا و شگفتی‌های طبیعت را خواهد ساخت. سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند. قطعا صخره موهر یکی از برترین جاذبه‌های دیدنی این کشور است و هر گردشگری باید آن را مشاهده کند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7127

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *