امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور ایالات متحده آمریکا

آشنایی با کشور ایالات متحده آمریکا

منتشر شده در ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۶
آمریکا

به گزارش پایگاه خبری قشم، ایالات متحدهٔ آمریکا از شمال با کشور کانادا، و در جنوب با کشور مکزیک مرز خاکی دارد. این کشور در شمال غرب قارهٔ آمریکا و سواحل آلاسکا نیز با روسیه مرزهای مشترک آبی دارد.

آمریکا در یک نگاه

آمریکا با مساحتی معادل ۳٫۸ میلیون مایل مربع (۹٫۸ میلیون کیلومتر مربع)؛ سومین/چهارمین کشور پهناور جهان محسوب می‌شود و با جمعیتی بیش از ۳۳۰میلیون (آمار سال ۲۰۲۰)؛ سومین کشور پرجمعیت جهان است.

 پایتخت این کشور واشینگتن، دی.سی. و پرجمعیت‌ترین شهر آن نیویورک در ایالت نیویورک است.

دلار آمریکا، یکای پول رایج و رسمی در ایالات متحده آمریکا است.

ایالات متحده امریکا، کشوری بزرگ با آب و هوایی متفاوت و موقعیت جغرافیایی متنوع به حساب میاد و آب و هوای این کشور دقیقا به این موضوع بستگی داره که شما کجای امریکا قرار گرفتید…ممکنه توی یک زمان خاص که در آلاسکا هوا به سرد ترین میزان خودش رسیده، در یک منطقه از کالیفرنیا یک هوای گرم و خشک رو تجربه کنید.

انگلیسی (مخصوصا انگلیسی آمریکایی) به صورت دوفاکتو زبان ملی ایالات متحده است. 

در سال ۲۰۱۴، بیش از ۷۰٪ آمریکایی‌های بزرگسال در یک نظرسنجی خودشان را مسیحی اعلام کردند. پروتستان‌ها با ۴۶٫۵٪ و کاتولیک‌ها با ۲۰٫۸٪ بیشترین سهم را در میان فرقه‌ها داشتند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی آمریکا

سفر به دنیای کارتونی والت دیزنی لذت‌بخش‌ترین قسمت حضور در آمریکا است. این پارک میزبان خانواده‌های بسیار زیادی بوده و از پیر تا جوان طرفدار آن هستند. والت دیزنی شامل پارک‌های آبی، مراکز خرید، تئاتر، پارک گلف و بخش‌های تماشایی است و گشت و گذار در آن بیش از یک هفته طول می‌کشد.

غارهای سونورا یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین غارهای دنیا به‌شمار می‌رود. شهرت این غار به فرم‌های کریستالی کلسیتی و به‌خصوص هلیکتیتی بازمی‌گردد. از این غار به‌عنوان یکی از لندمارک‌های طبیعی ملی در آمریکا یاد می‌شود و بهترین راه بازدید از آن، استفاده ار تورهای همراه راهنما است. اشکال صخره‌ای و فرم‌های طبیعی این غار، هر کدام با توجه به شباهتی که دارند، نام‌گذاری شده‌اند.

موج های آریزونا و یوتا از ماسه سنگ تشکیل شده است و کسانی که در اینجا قصد پیاده روی و قدم زدن دارند، تجربه ای متفاوت کسب خواهند کرد و از جاهای دیدنی آمریکا به شمار می رود.

دریاچه تاهو بزرگترین دریاچه کشور است. این دریاچه در مرز بین کالیفرنیا و نوادا در منطقه سیرا مادار قرار دارد.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10192

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *