امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور اسلوونی

آشنایی با کشور اسلوونی

منتشر شده در ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۲
اسلوونی

به گزارش پایگاه خبری قشم، اسلوونی از سوی غرب با ایتالیا، از شمال با اتریش، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از سمت شمال شرق با مجارستان هم‌مرز است.

اسلوونی در یک نگاه

جمعیت این کشور دو میلیون و شصت هزار نفر است. واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن اسلوونیایی است. اسلوونی از اعضای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است.

اسلوونی یک جمهوری پارلمانی است و از اقتصاد و وضعیت اجتماعی پیشرفته‌ای برخوردار است. ۶۱ درصد از مردم اسلوونی مسیحی و بقیه بی‌دین یا پیرو دیگر ادیان هستند.

بخش زیادی از این کشور، کوهستانی است و اکثر جمعیتش، در شهر لیوبلیانا و حومهٔ آن زندگی می‌کنند.

اسلوونی سرزمین ناهموار با آب و هوای متنوع است. مناطق شمالی آب و هوایی سرد و کوهستانی و مناطق جنوبی و غربی آب و هوایی معتدل دارند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی اسلوونی

دریاچه جزنا، یکی از الماس‌های مخفی و دوست‌داشتنی اسلوونی است. آب‌های درخشان سبز و آبی این دریاچه توسط تپه‌های پوشیده از درختان و دره‌های سرسبز احاطه شده‌اند. در پس‌زمینه دریاچه، با قله‌های برفی کوه‌های آلپ اسلوونیایی روبه‌رو خواهید شد که چشم‌انداز این منطقه را از آن چیزی که است، نفس‌گیرتر می‌کنند.

 مسیر دره تولمین، واقع در انتهای جنوبی پارک ملی «تریگلاو»، یک مسیر تفریحی ۱٫۹ کیلومتری از میان تنگه‌های سرسبز و متراکم، تونل‌های تاریک، رودخانه‌های خروشان و سازندهای سنگی پوشیده از خز است.

کلیسای عروج مریم در یکی از زیباترین مکان‌های قابل تصور، در جزیره‌ای کوچک در مرکز دریاچه بلد قرار گرفته است. رشته‌کوه جولین آلپس، پس‌زمینه‌ای زیبا و جادویی برای این کلیسا فراهم کرده است.

قلعه قرون‌وسطایی پرجاما که در دهانه یک غار ساخته شده است، یک شاهکار بی‌نظیر معماری به حساب می‌آید؛ اما اگر از نزدیک به آن نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این بنا چیزی بیشتر از یک قلعه ۸۰۰ ساله است. در پشت ساختمان، شبکه‌ای از تونل‌های مخفی، گذرگاه‌های اسرارآمیز و غارهای کارست باشکوه قرار دارند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9995

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *