امروز : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور استونی

آشنایی با کشور استونی

منتشر شده در ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۶

به گزارش پایگاه خبری قشم، استونی با نام رسمی جمهوری استونی کشوری در منطقه بالتیک در شمال اروپا است. این کشور از غرب به دریای بالتیک و از شمال به خلیج فنلاند می‌رسد و مرز شرقی آن با روسیه و مرز جنوبی آن با لتونی مشترک است. 

استونی در یک نگاه

پایتخت استونی شهر تالین است. واحد پول این کشور یورو و تنها زبان رسمی این کشور استونیایی است که بسیار به زبان فنلاندی نزدیک می‌باشد.استونی یکی از بی‌دین‌ترین مردمان جهان را دارد و بیش از ۷۰ درصد از مردم این کشور اعلام کرده‌اند که به هیچ‌یک از ادیان باور ندارند.استونی از سوی نهادهای مالی جهان به عنوان کشوری با اقتصاد پیشرفته رده‌بندی شده‌است و سازمان ملل نیز استونی را در رده کشورهای دارای شاخص توسعه انسانی بسیار بالا قرار می‌دهد.استونی در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست و به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی – ناتو – پذیرفته شد. جالب است بدانید که کشور استونی آزادترین شبکه اینترنتی دنیا را دارد.و به دیجیتالترین کشور دنیا معروف است.   آب‌وهوای این کشور معتدل و مرطوب با تابستان‌های ملایم و زمستان‌های سرد است و در این کشور، دریاچه‌های فراوان و جنگل‌های متراکم زیادی، به چشم می‌خورد.

در ادامه به معرفی تعدادی از دیدنی های استونی می پردایم.

شهر تالین

شهر تالین پایتخت، بزرگترین شهر و پربازدیدترین ناحیه شهری استونی به شمار می رود. تالین در شمال کشور و در کنار خلیج فنلاند واقع شده است. شهر زیبای تالین پایگاه مالی، اقتصادی و فرهنگی کشور استونی به حساب می آید.تالین شهری با مردمی پرجنب و جوش و مدرن است که در عین پیشرفت ظاهری کهن خود را حفظ کرده؛ برای مثال با قدم زدن در آن می توانید تماشاگر ساختمان کلیساهایی باشید که از قرون وسطی به یادگار باقی مانده اند یا می توانید با خانه‌ی اشراف زادگان و ثروتمندان شهر که هریک همانند قصری جذاب هستند، سلفی بگیرید.

Raekoja Plats

میدان Raekoja Plats مرکز تجاری بافت قدیم و باستانی استونی است. یک میدان شهری که از سال ۱۳۲۲ تاسیس شده و در سال های اولیه قرن بیستم Raekoja بازسازی شده است. میدان به طور منظم دارای بازارها یی با اقلام سنتی استونیایی است. این منطقه در بافت قدیمی شهر تالین با معماری که در قرون وسطی ساخته شده است قرار دارد.

kadriorg

کاخ kadriorg شاهکار معماری با نمایش قرن ها هنر و در کنار یک پارک زیبا با چشمه ها و فواره ها است و این کاخ دارای بسیاری از جاذبه های گردشگری استونی در یک رول است.

 

کلیسای الکساندر نوسکی

 کلیسا سنت الکساندر نوسکی بر فراز تپه ی Toompea واقع شده، این کلیسا یک کلیسای ارتودکس بسیار زیبا می باشد. بنا در سال ۱۹۰۰ ساخته شده است، در زمانی که استونی همچنان بخشی از امپراطوری روسیه بوده است. هرچند در داخل کلیسا اجازه ی عکسبرداری وجود ندارد، اما بهتر است قدم به درون آن گذاشته و معماری ظریف، موزاییک های زیبا و شمعدان های طلای آن را از نزدیک نظاره گر باشید.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6328

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات