امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور استرالیا

آشنایی با کشور استرالیا

منتشر شده در ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۴
استرالیا

به گزارش پایگاه خبری قشم، استرالیا، از شمال با کشورهای اندونزی و پاپوآ گینه نو و از جنوب شرقی با نیوزیلند، مرز آبی دارد و همچنین دارای چندین جزیره در اقیانوس‌های آرام و هند است.

استرالیا در یک نگاه 

پایتخت استرالیا، کانبِرا و زبان ملّی آن؛ انگلیسی گویش استرالیایی است. کشوری مستقل در قاره اقیانوسیه در نیمکره جنوبی میان اقیانوس‌های آرام و هند است.

بیشتر جمعیت آن، در حاشیه ساحل جنوبی، تمرکز دارد. استرالیا با مساحت بزرگ و جمعیت کم یکی از کم‌تراکم‌ترین کشورها است.همچنین یکی‌از مهاجر پذیر ترین کشورها است که یکی‌از پایه‌های اقتصاد این کشور محسوب می‌شود.

تا پیش از ورود اروپاییان به این کشور، مردمان بومی این سرزمین از آیین دیرینه و بدوی خود پیروی می‌کردند، ولی امروزه برخی از این بومیان به مسیحیت گرویده‌اند. مسیحیت را اروپاییان به آنجا آوردند و با آغاز مهاجرت به این سرزمین فرقه‌های گوناگون مسیحیت، در آنجا به فعالیت پرداختند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی استرالیا

اگر به دنبال یک جزیره بکر و شگفت‌انگیز در میان جاهای دیدنی استرالیا می‌گردید، قطعا جزیره‌ ماریا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. این منطقه دیدنی، بخشی از پارک ملی ماریا است که به عنوان یکی از جزایر زیبا با پوشش جنگلی دست نخورده محسوب می‌شود. در جزیره مارینا حیوانات زیبا و کمیابی به چشم می‌خورد که بیشترشان بومی تاسمانی هستند. از جمله آنها می‌توانیم به کانگوروهای جنگلی، گوزن‌های زرد، پنگوئن‌های پردار و غازهای کِیپ بَرن اشاره کنیم.

 آبشار میچل که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استرالیا است، در دامنه کوه میچل قرار گرفته است. اطراف این آبشار را صخره‌های دیدنی احاطه کرده‌اند که آن جا را به محیطی دلنشین و آرامش‌بخش تبدیل کرده است. شنا و آب‌تنی در کنار آبشار حسابی شما را سرحال می‌آورد. اما خیلی حواستان باشد، چون در برخی نقاط خاص کروکودیل‌هایی زندگی می‌کنند.

جالب است بدانید که اغلب افراد این کشور را با سیدنی می‌شناسند. ازر این رو می‌توان گفت یکی دیگر از نماد‌های آن همین شهر سیدنی است که جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. از جاهای دیدنی سیدنی می‌توان به سواحل زیبا و بندرگاه‌های فوق‌العاده این شهر اشاره کرد.

این منطقه از استرالیا نمای شگفت‌انگیزی از تخته سنگ‌های بزرگ گرانیتی است که برای بومیان از نظر فرهنگی اهمیت ویژه‌ای دارد. از آنجایی هم که این مکان تماما با نیرو‌های طبیعی ساخته شده و این نمای زیبا را رقم زده، می‌توان آن را یکی از شگفتی‌ها و جاهای دیدنی استرالیا دانست.

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7698

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *