امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور اتریش

آشنایی با کشور اتریش

منتشر شده در ۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۲
اتریش

به گزارش پایگاه خبری قشم، اُتریش با نام رسمی جمهوری اتریش کشوری محصور در خشکی واقع در اروپای مرکزی است. پایتخت آن ویِن و زبان رسمی آن آلمانی است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختن‌اشتاین هم‌مرز است.

اتریش در یک نگاه

کشور اتریش با مساحت۸۳٬۸۷۸ کیلومتر مربع تقریباً هم‌اندازه امارات است و از ۹ ایالت تشکیل یافته‌است. حدود ۶۰٪ این کشور را رشته کوه‌های آلپ شرقی شامل می‌شوند.

جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی ۸٬۹۰۲٬۶۰۰ میلیون نفر گزارش شد.

اتریش در سال ۲۰۱۵ در رتبه چهاردهم کشورهای ثروتمند جهان بر پایه سرانه تولید ناخالص داخلی، قرار داشت.

مطابق با آمارهای منتشر شده در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میلادی، ۵۹٫۹ درصد از جمعیت اتریش کاتولیک و ۳٫۵ درصد از آن‌ها اونجلیست هستند.

زبان رسمی اتریش آلمانی است. ۹۸٪ مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. در کنار آلمانی، اقلیتی به زبان‌های کروات، اسلوونیایی و مجارستانی صحبت می‌کنند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی اتریش

استاتسوپر سالن اصلی اپرا و باله در وین است. این بنای نئورنسانس یکی از بهترین سالن‌های کنسرت در جهان محسوب می‌شود. استاتسوپر بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۹ توسط آگوست سیکارد فون سیکاردسبورگ  و ادوارد فان دِر نول ساخته شد. این بنا در ابتدا موجب تعجب و شگفتی مردم وین و خاندان سلطنتیِ هابسبورگ شد. استاتسوپر در میان مردم به «لاک‌پشتِ سنگی» شهرت پیدا کرد.

کلیسای سنت استفان شاهکار گوتیک وین است. این کلیسا با نام استفل یا استفان کوچک هم شناخته می‌شود. اولین چیزی که در لحظه‌ی ورود به کلیسا نظر شما را جلب می‌کند، سقف باشکوه و کاشی‌کاری‌شده‌ی کلیسا و درجه‌های نظامی و عقاب‌های اتریشی هستند. در داخل کلیسا سکوی خطابه‌ی گوتیک، که بر فراز شبستان قرار گرفته است و در سال ۱۵۱۵ توسط آنتون پیلگریم ساخته شد، از دیگر جاذبه‌های این کلیسا است.

قلعه‌ی هوهِنسالزبورگ  یکی از برجسته‌ترین نمادهای سالزبورگ و یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های این شهر است.این قلعه در سال ۱۰۷۷ توسط گِبهارد فون هِلفِنشتاین ، زمانی‌که امپراطوری روم در کشمکش با پاپ بود، ساخته شد.

غارهای یخی یا آیس‌ریزِنوِلت یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی اتریش هستند. این امپراطوری یخی ۳۰,۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین غارهای یخیِ قابل دسترس در جهان شناخته می‌شود. ۲ مسیر باریک ۴۲ کیلومتری در این غارها وجود دارند که به دلِ کوه‌ها منتهی می‌شوند.

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6785

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *