امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با شهرستان کنارک

آشنایی با شهرستان کنارک

منتشر شده در ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۶
کنارک

به گزارش پایگاه خبری قشم، در مورد وجه تسمیه شهر کنارک آنچه که بر سر زبان‌ها باقی‌مانده این است که در این مکان درختان کنار زیادی یافت می‌شده که به همین علت این شهر کوچک بندری به کُنارک معروف گشت.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان کنارک برابر با ۷۸٬۰۱۵ نفر بوده‌است.

کُنارک رشد خود را مدیون موقعیت مناسب صید و صیادی و نیز موقعیت تجاری بخصوص با کشورهای پاکستان و حوزه خلیج فارس است.

کُنارک دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. هوای آن در اوج گرمای تابستان به علت وزش بادهای موسمی «مونسون» معتدل می‌باشد. این منطقه گرم‌ترین نقطه کشور در زمستان می‌باشد. داشتن چنین اقلیمی باعث شده‌است که محصولات کشاورزی فراوانی همچون چیکو، پاپایا، موز، کنار، انبه، زیتون محلی، بادام و هندوانه در آن کشت شود.

در ادامه به معرفی تعدادی جاذبه های دیدنی این شهرستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی کنارک

اسکله ماهیگیری کنارک یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده و نظاره گر بودن صیادانی که در حال صید و یا تخلیه ماهی های تازه صید شده هستند، منظره ای زیبا را در این شهر و اسلکه بوجود آورده است.وجود این اسکله ماهیگیری در بندر کنارک بسیار مهم و حیاتی بوده و سبب شده تا وضع اقتصادی از این طریق رونق بسیاری پیدا کند.

گلفشان ناپگ (تنگ) یکی از جاذبه های طبیعی کنارک هست که در جاده تنگ – گالک و در مسیر بندرعباس قرار دارد.گلفشان ناپگ (تنگ) سیستان و بلوچستان به صورت مخروطی مستقل در سواحل مکران و سمت راست جادهء کهیر-تنگ قرار دارد.

بازار کنارک (لته بازار) بازار محلی این شهر و یکی از جاذبه‌ها بندر کنارک است که محلی‌ها به آن لته بازار می‌گویند. مغازه‌های موجود در دو طرف خیابان این بازار به عرضه لوازم طبیعت‌گردی، کوله‌پشتی و کفش‌های نو و دست‌دوم از معتبرترین برندهای جهان می‌پردازند. در ضمن در این بازار پتو و پارچه نیز با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10186

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *