امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با شهرستان چابهار

آشنایی با شهرستان چابهار

منتشر شده در ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۸
چابهار

به گزارش پایگاه خبری قشم، شهرستان چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان است و از جنوب با دریای عمان از شمال با شهرستان قصرقند از غرب با شهرستان کنارک و از شرق با شهرستان دشتیاری همسایه است. تا سال ۹۸ این شهرستان با پاکستان مرز مشترک داشت که با ارتقا بخش دشتیاری، هم اکنون چابهار با پاکستان مرز مشترک ندارد.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این شهرستان برابر با ۲۰۳،۲۹۳ نفر بوده‌است.

شهرستان چابهار دارای اقلیم بیابانی گرم و مرطوب می‌باشد.

مردم چابهار بلوچ و اهل مذاهب تسنن هستند.‌ و به زبان بلوچی و گویش مکرانی سخن می گویند. لهجه مکرانی بیشتر در مرکز و جنوب بلوچستان و همچنین در بندر جاسک رواج دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی جاذبه های دیدنی این شهرستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی چابهار

کوه‌ها معمولا یکی از مهم‌ترین بخش‌های اکوسیستم‌های طبیعی محسوب می‌شوند. برخی از کوه‌ها به‌حدی زیبا هستند که به شهرتی جهانی رسیده‌اند. البته کوه‌های نیز وجود دارند که با تمام زیبایی‌شان کمتر نامی از آن‌ها می‌شنویم. یکی از این نمونه‌ها، کوه‌های مریخی است که از مقاصد طبیعت‌گردی و جاهای دیدنی چابهار به شمار می‌آید. کوه‌های مریخی چابهار را نه طبیعت سرسبز و نه قله‌های برفی‌ دیدنی کرده‌اند، بلکه تنها به‌سبب شکل ویژه‌‌شان متمایز شده‌اند.

تالاب لیپار که به تالاب صورتی نیز شهرت دارد، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری چابهار است. تنها چهار نمونه مشابه از لیپار در سراسر جهان وجود دارد و از آن به‌عنوان یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی کرانه دریای عمان یاد می‌کنند. آب این تالاب‌ به رنگ شیر-توت فرنگی است و جزو شورترین آبگیرهای جهان محسوب می‌شود.

روستای درک در شهرستان کنارک قرار دارد و از خود چابهار دور است اما احتمالا با توصیف‌هایی که از «درک» شنیده‌اید می‌دانید که کیلومترها رفتن برای دیدن این شگفتی ارزشش را دارد. در درک طبیعت زیباترین تضاد خود را به رخ می‌کشد و بیایان را به دریا می‌رساند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9751

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *