امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با شهرستان سیمرغ

آشنایی با شهرستان سیمرغ

منتشر شده در ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰:۰۴

به گزارش پایگاه خبری قشم، شهرستان سیمرغ بیستمین شهرستان تأسیس شده در استان مازندران است. این شهرستان در آذر ماه ۱۳۹۱ به دستور رئیس‌جمهور محمود احمدی‌نژاد با تغییر نام و ارتقای بخش کیاکلا و انتزاع آن از شهرستان قائم‌شهر ایجاد شد.

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان سیمرغ (بخش کیاکلای سابق) در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۹ هزار و ۳۷۶ نفر بوده‌است.

در ادامه به معرفی تعدادی جاذبه های دیدنی این شهرستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی سیمرغ

روستای برج خلیل از جاذبه‌ های گردشگری کیاکلا می‌باشد. مناظر طبیعی بکر و دست‌نخورده زیادی در این منطقه به چشم می‌خورند. مزارع سرسبز برنج تا جنگل‌ها، همگی از جاذبه‌های گردشگری غنی این سرزمین می‌باشند. بلوار اصلی کیاکلا را به سمت میدان شهر می‌رویم، در فاصله هفت کیلومتری آن به روستای برج خیل می‌رسیم . این روستا دارای ۱۲۰ خانوار جمعیت است که مجموعا ۴۰۰ نفر را تشکیل می دهند. برج خیل از شمال به روستای دینه سر ، از جنوب به روستای ملا کلا ، ازغرب به برج خیل لنگور و از شرق به بالا دست رکن الکلا منتهی می شود.

بازار کیاکلا از قدمتی طولانی برخوردار است. . این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شمال کشور و از جاذبه‌ های گردشگری کیاکلا محسوب می‌شود. در این بازار محصولات و تولیدات مختلف و متنوع مردم این منطقه عرضه می‌شوند. در بازار کیاکلا محصولات کشاورزی از جمله برنج، حبوبات، صیفی‌جات، ماهی و خیلی دیگر از تولیدات محلی به مشتریان ارائه می شود.

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7820

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *