امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با شهرستان خرم آباد

آشنایی با شهرستان خرم آباد

منتشر شده در ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۱

به گزارش پایگاه خبری قشم، خرم آباد بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستان است که دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای با میزان بارندگی بسیار به ویژه در فصل‌های بهار و زمستان است و از این روی ششمین مرکز استان پربارش در ایران محسوب می‌شود.

در محل کنونی خرم‌آباد از دوره ایلامیان شهری با نام خایدالو وجود داشته و شهر شاپورخواست به دستور شاپور دوم بر خرابه‌های آن و در حدود محل کنونی شهر ساخته شده‌است. آثار تاریخی به جای مانده نشان می‌دهد خرم‌آباد یکی از شهرهای مهم غرب ایران در دوره ساسانیان بوده و فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست از آثار به جای مانده دوره ساسانیان نماد شهر است. خرم‌آباد همچنین یکی از پایتخت‌های هزاراسپیان و آل حسنویه بوده‌است.جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی متعددی در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی جاذبه های دیدنی این شهرستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی خرم آباد

آبشار بیشه خرم آباد یکی از این آبشارها است که با ریزش از قسمت‌های گوناگون صخره‌ای بزرگ، صحنه‌ی بی‌بدیلی را به وجود می‌آورد، گویی اینجا بهشتی روی زمین است. ارتفاع آبشار در حدود ۵۰ متر و عرض تاج آن به ۲۰ متر هم می‌رسد. به دلیل رطوبت حاصل از آبشار، سطح صخره با گل‌سنگ‌های فراوانی فرش شده است. همچنین کوه‌های جنگلی اطراف آبشار، تضادی از سبزی و سپیدی را در فصول گرم سال پدید ‌می‌آورند. اگر در تابستان به آبشار بیشه آمدید حتماً تنی به آب بزنید و از خنکای آن لذت ببرید. در فصل پاییز، پادشاه فصل‌ها، آبشار و درخت‌های اطرافش تابلویی سحرآمیز خلق می‌کنند که شما را جادو می‌کند و با خود به اعماق جنگل‌های بلوط می‌برد. صدای پرندگان که عاشقانه می‌خوانند و شما را شیفته‌ی خود می‌کنند، از ذهن و روحتان پاک نخواهد شد. برای دسترسی به این آبشار با ۳۵ کیلومتر رانندگی از دورود به جنوب شرقی دورود می‌رویم و به بخش پاپی می‌رسیم.

بیشه

شهر خرم آباد باغی جذاب را در خود جای داده که در گذشته محل زندگی حاکمان لرستان در زمان قاجار بوده است، مکانی زیبا در میان درختان سر به فلک کشیده که به باغ گلستان خرم آباد شهرت دارد و چندین عمارت را در خود جای داده است که امروزه جزء جذاب‌ترین دیدنی های خرم آباد شناخته می‌شود. این باغ در گذشته شامل حمام، مسجد، توپخانه، بیرونی و اندرونی بود که جلوه‌ی خاصی به آن می‌بخشید و با تماشای تصاویر آن پی به جذابیتش خواهید برد. باغ گلستان خرم آباد در گذشته باشگاه افسران و یا مهمانسرای ارتش بود و افراد با اقامت در آنجا می‌توانستند از چشم‌انداز زیبای آن لذت ببرند. درختان بلند، حوضچه‌های پر از ماهی، نهرها و منظره‌ی جذاب رو به قلعه فلک الافلاک از جمله ویژگی‌های باغ گلستان خرم آباد بود که همگان را شیفته‌ی خود می‌کرد و آب نهر‌های آن از چشمه گلستان تامین می‌شد.

باغ

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7721

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *