امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آبشار بدو؛ از جاذبه های بندر لنگه در استان هرمزگان

آبشار بدو؛ از جاذبه های بندر لنگه در استان هرمزگان

منتشر شده در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۸
بدو

به گزارش پایگاه خبری قشم، بندرلنگه یکی از شهرهای استان هرمزگان در کرانهٔ ساحلی خلیج فارس، مرکز شهرستان بندرلنگه و یکی از بنادر مهم در جنوب ایران است.بندرلنگه جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که آبشار بدو در روستای لمزان یکی از آنها است.

آبشار بدو

آبشار بدو و روستای لمزان در محدوده شهرستان بندر لنگه قرار گرفته‌اند. آبشار بدو از ارتفاعات کوه بدو در شمال روستای لمزان، واقع در ۵۰ کیلومتری شمال غرب بندرعباس سرچشمه می‌گیرد. فاصله آبشار تا روستای لمزان حدود ۴ کیلومتر برآورد می‌شود و دسترسی به آن از طریق جاده خاکی به سمت شمال روستا میسر است. آبشار به صورت پلکانی به پایین می‌ریزد و شکل پلکانی آن، منظم چشم‌انداز زیبایی را خلق می‌کند. 

وجود آبشار در منطقه‌ای گرم بسیار دلچسب است.اگرچه این آبشار فصلی است اما با حوضچه‌های پلکانی منظمی که دارد منظره‌ای تماشایی آفریده است. در فصول گرم، آب آبشار شدت چندانی ندارد. اما اگر در فصول پر باران به بازدید از آبشار بروید، با منظره زیبایی از سرازیر شدن آب آبشار از کوه بدو به سمت زمین روبرو خواهید شد. آب آبشار در این مواقع به قدری پر قدرت است که با اصابت به بستر زمین برخورد می‌کند و قطراتش را در هوا پخش می‌کند. ایستادن در کنار این آبشار، آن هم در محیطی سرسبز و زیبا حس نشاط و سرزندگی دارد. لذت بردن از آب و هوای گرم تنها در کنار آبشار بدو می‌تواند تجربه ‌گردد. گردشگران بسیاری مسافت‌های طولانی را برای بازدید از این آبشار طی می‌کنند و در کنار آن همراه خانواده به استراحت و تفریح می‌پردازند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6446

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *