امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
صفحه نخست | اجتماعی | ۸۰۰ میلیارد ریال در پروژه پارک آبی بندرعباس هزینه‌ شد

۸۰۰ میلیارد ریال در پروژه پارک آبی بندرعباس هزینه‌ شد

منتشر شده در ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
پارک

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،فریدون همتی روز پنجشنبه دراین زمینه افزود: این پارک آبی پس از تکمیل ظرفیت پذیرش روزانه سه هزارنفر را دارد لذا معاونت عمرانی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان

با بررسی فنی موانع اجرایی این طرح به سرعت رفع کنند.

این پارک آبی و مجموعه تفریحی شامل رودخانه آرام، رودخانه خروشان، دریاچه کودکان، سرسره با ارتفاع بین ۱۴ تا ۲۱ متر، کافی شاپ روباز و مسقف، غار نمک و پارکینگ به وسعت هشت هزار مترمربع در شرق بندرعباس در حال احداث است و بر اساس گزارشی که سرمایه‌گذار تا سه ماه دیگر آماده بهره‌برداری خواهد شد.

پارک آبی بندرعباس از طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بوده که بنا بر اطلاعات منتشره در رسانه ها سال ۹۱ در شورای اشتغال هرمزگان به تصویب اعضا رسید که بنا بر برآورد اولیه به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته است.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان هم در سال ۹۴ در بازدید از مراحل اجرای این طرح گردشگری گفته بود: پارک آبی بندرعباس به همت شرکت مجتمع آبی تفریحی و گردشگری قلعه سحرآمیز خلیج فارس درحال احداث است که نقش مهمی در رونق بخشی به صنعت گردشگری و همچنین ارایه خدمات رفاهی به شهروندان دارد.

پارک آبی بندرعباس یک مجموعه تفریحی روباز است که با هدف فراهم آوردن محیطی زیبا، سرگرم‌کننده و سرشار از هیجان و تفریح در پیرامون فضای طبیعی جنوب کشور در شهر بندرعباس در حال احداث است که با حمایت مردم و مسوولان مرحله نخست این مجموعه که در زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع با همکاری معتبرترین طراحان و سازندگان بین الملی ساخته می شود، تا پایان امسال به بهربردای می رسد.

این مجموعه بزرگ تفریحی مدرن برای گذران بهترین و ماندگارترین اوقات فراغت برای شهروندان و گردشگران طراحی شده است که در طرح توسعه در زمینی به مساحت ۴۴ هزار مترمربع در نظر دارد علاوه بر پارک آبی سرپوشیده ویژه بانوان ، امکانات رفاهی لازم از جمله هایپر مارکت ، پروژه آب درمانی و شهربازی را اجرا نماید.

تیر ماه سال ۹۵ هم نشستی با حضور رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان، مهدی جهانگیری رییس هیئت مدیره، خانی مدیر عامل بانک گردشگری و سرمایه‌گذار پارک آبی در خصوص تعیین و تکلیف تسهیلات این پروژه برگزار شد که مهدی جهانگیری رییس هیات مدیره بانک گردشگری در آن نشست، اظهار داشت: طرح پارک آبی برای ما هم در هرمزگان مهم است به این دلیل که می تواند به عنوان پایلوت در منطقه تاثیر گذار باشد.

وی افزود: اراده بر این است که پروژه پارک آبی بندرعباس به سرانجام برسد و امیدواریم سرمایه‌گذار با تصویب طرح بتواند پروژه را به اتمام برساند.

مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات (۶۰ میلیارد ریال از طریق بانک گردشگری و ۶۰ میلیارد از طریق منابع صندوق توسعه ملی) در پایان این نشست برای بهره‌برداری پروژه پارک آبی بندرعباس مصوب شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6268

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *