امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ۴ روز قطعی آب در تازیان استان هرمزگان/ مردم خواستار توجه و برطرف شدن مشکل هستند

۴ روز قطعی آب در تازیان استان هرمزگان/ مردم خواستار توجه و برطرف شدن مشکل هستند

منتشر شده در ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۷
تازیان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از تسنیم از بندرعباس، آب نعمتی حیات بخش‌ است که تمام اعمال حیاتی انسان‌ها بستگی به وجود آن دارد و به راستی و درستی آن را مایه حیات قرار داده‌اند. 

یکی از نکات جالب استان هرمزگان این است که همزمان اینکه بخشی از هرمزگان در آب غوطه‌ور است بخشی دیگر با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند به طوری که در روستای پاتل که در جوار شهر تازیان پایین که در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد ۴ روز است که آب قطع شده‌ است. 

مردم منطقه پاتل تازیان پایین که جمعیت بالایی دارد و جزو مناطق نوساز هم محسوب می‌شود از بی‌آبی مستأصل شده‌اند و درختانشان نیز در آستانه خشک شدن قرار‌ دارد‌ این مسئله تازگی ندارد و سال گذشته در تابستان نیز همین مشکل وجود داشت. 

مرتضی نصیری یکی از اهالی پاتل تازیان پایین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این قسمت پاتل چسبیده به شهر تازیان است و جزو شهر محسوب می‌شود اما هم‌اکنون بیش‌ از ۴ روز است که آب در این منطقه قطع شده‌ است. 

وی افزود: ظاهرا ضعف در زیرساخت‌ها وجود دارد و گفته می‌شود که پمپ آب و استخر آب خراب است اما این موضوع دلیل نمی‌شود که رسیدگی نشود چرا که در گذشته نیز این مشکل وجود  داشته و فرصت کافی بوده است که به طور دائم مشکل را برطرف کنند.

نصیری تاکید کرد: بسیاری از درختان مردم نیز بر اثر وقوع این مشکل در حال خشک شدن است و همچنین آبرسانی با تانکر نیز انجام نمی‌شوند و مردم مجبور به خرید آب هستند.

خلیلی دهیار پاتل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: آب شهر تازیان و روستای پاتل به طور مشترک از یک حلقه چاه تامین می‌شود که به دلیل خرابی پمپ آب با مشکل افت‌ فشار در مناطقی از پاتل روبه‌رو بودیم.

وی عنوان کرد: مشکل از روز پنج‌شنبه به وجود  آمده‌ و به علت اینکه به تعطیلی خوردیم مسئولان آبفا استان نتوانستند وسایل را برای درست کردن پمپ تامین کنند.

دهیار پاتل عنوان‌ کرد: مسئولان آب‌ و فاضلاب قول داده‌اند تا به سرعت مشکل پمپ برطرف و آب تمام مناطق وصل شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=11093

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *