امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۷
صفحه نخست | اخبار قشم | گام بعدی، صادرات برق به کشور عمان

گام بعدی، صادرات برق به کشور عمان

اخبار :
منتشر شده در ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۷
برق

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ وحید آقایی، مدیرعامل شرکت تولید نیروگستر قشم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به موفقیت جزیره قشم در تولید برق، اظهار کرد: جزیره قشم در تابستان قریب به ۲۷۰ مگاوات برق مصرف میکند که در حدود ۷۰ مگاوات از آن در جزیره توسط یک نیروگاه کوچک تولید و مابقی از سرزمین اصلی منتقل میگردد که با اتصال ما به شبکه، در روزهای آتی در فاز اول ۳۰۰ مگاوات به شبکه در داخل جزیره اضافه میشود.

این مقام مسئول با تاکید بر خودکفایی قشم در تولید برق، تصریح کرد: با این اتفاق علاوه بر خودکفایی در تولید برق جزیره، میتوانیم مازاد تولید را به سرزمین اصلی منتقل کنیم.

آقایی در ادامه افزود: در پنج شنبه هفته جاری، ما برق را تولید می کنیم و تا چهار روز اول برق تولیدی به ۱۶۰ مگاوات خواهد رسید.

وی با بیان صادرات برق به کشورهای همسایه، عنوان کرد: ظرفیت کلی نیروگاه ما در حال حاضر، ۵۰۰ مگاوات است که با راه اندازی فاز بعدی ۱۶۰ مگاوات دیگر به شبکه افزوده خواهد شد که با کمک سرمایه گذاران که خط بین جزیره و کشور عمان را تامین کنند، قادر به صادر کردن برق به عمان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروگستر در پایان خاطرنشان کرد: ما اکنون در مرحله رایزنی با کشور عمان هستیم و امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *