امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸
صفحه نخست | اخبار قشم | کرونا مثبت‌های جزایر خلیج فارس به ۵۴ نفر رسید

کرونا مثبت‌های جزایر خلیج فارس به ۵۴ نفر رسید

اخبار :
منتشر شده در ۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۱

کرونا مثبت‌های جزایر خلیج فارس با شناسایی ۳ مبتلای جدید در قشم و کیش به ۵۴ نفر رسید. پیش از این ۱۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در جزیره قشم و ۳۳ نفر نیز در جزیره کیش به ثبت رسیده بود.

محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش اظهار داشت: تعداد ۳۳ مورد بیمار تا شب گذشته کرونا مثبت داشتیم و امشب با دریافت نتایج آزمایش‌ها، ۲ مورد دیگر به موارد مثبت اضافه شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای اپیدمی بیماری تا کنون، ۷۸ مورد بستری در جزیره کیش داشتیم که ۳۵ مورد از آنها تا کنون مثبت تشخیص داده شده‌اند.

سخنگوی شورای سلامت کیش خاطرنشان کرد: در بین ۳۵ مورد بیمار کرونا مثبت، ۳۳ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌ و متاسفانه ۲ مورد نیز فوتی داشته‌ایم.

رضانیا تاکید کرد: بیماران مبتلا به کرونا پس از ترخیص از بیمارستان به ۲ دسته نقاهتگاهی و افرادی که منزل آن‌ها در زمینه ایزولاسیون مورد تایید کارشناسان مرکز توسعه سلامت قرار گرفته و در منزلشان ایزولاسیون می‌شوند.

وی ادامه داد: دوران ایزولاسیون، ادامه درمان بیمارستانی است که طی مدت ۱۴ روز در نقاهتگاه به صورت کاملا رایگان خواهند ماند.

سخنگوی شورای سلامت کیش اضافه کرد: امکاناتی مانند سرویس حمل و نقل برای بیماران مرخص‌شده نیز، از دیگر تمهیدات کنترل این ویروس در جزیره کیش می‌باشد.

رضانیا بیان کرد: در حال حاضر ۷ نفردر کلینیک بیماران تنفسی بستری هستند که ۵ مورد از آنها منتظر جواب نمونه‌گیری انجام شده هستند و جواب آزمایش ۲ نفر از آنان نیز منفی گزارش شده است.

وی گفت: همچنین از مجموع ۳۵ بیمار کرونایی شناخته شده در کیش، تعداد مسافران مبتلا به کرونا  را ۱۰ نفر و کیشوندان بیمار را ۲۵ نفر اعلام کرد.

گفتنی است، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان شامگاه امروز در ارائه گزارش آخرین وضعن کرونا در هرمزگان از ابتلای ۶ مورد جدید خبر داد و تفکیک شهرستانی مجموع مبتلایان را به شرح زیر اعلام کرد:

بندرعباس ۸۰، کیش ،۳۵،  قشم ۱۹، پارسیان ۲،  بستک  ۲،  بندرلنگه ۷ ، حاجی آباد ۵،  جاسک ۱، خمیر ۲، رودان ۴ و میناب ۱۰٫

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1257

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *