امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۸
صفحه نخست | اجتماعی | کانون فرهنگی و ورزشی «غواصان آزاد» در واحد قشم فعال می‌شود

کانون فرهنگی و ورزشی «غواصان آزاد» در واحد قشم فعال می‌شود

منتشر شده در ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱
کانون

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ عماد یوسفی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با اشاره به این کانون فرهنگی، گفت: با توجه به تحت‌الشعاع قرار گرفتن فعالیت‌های دانشگاه با ویروس کرونا طبیعتا برنامه‌های فرهنگی نیز با چالش‌هایی روبه رو شده است، بنابراین سعی کردیم اکثر فعالیت‌ها را در قالب فضای مجازی برگزار کنیم.

وی برگزاری دومین یادواره شهدای قشم، پیگیری اجرای اصولی آیین‌نامه آراستگی و شئون رفتاری عفاف و حجاب را از برنامه‌های پیش‌روی این واحد دانشگاهی مطرح کرد.

یوسفی افزود: همچنین برگزاری یادواره شهید سپهبدسلیمانی، اجرای کارگاه‌های مشاوره پیش از ازدواج ، طرح غربالگری سلامت و روان دانشجویان و نیز آموزش زندگی سالم به جامعه هدف دانشجویان و اساتید و کارکنان از دیگر برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی است و اینطور نیست که صرفا در یک مقطع یا برش زمانی خاص به این برنامه‌ها بپردازیم؛ بلکه رویکرد دانشگاه واحد قشم فرهنگ‌سازی در این عرصه است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در خصوص جشنواره «از حماسه تا حماسه» اظهار کرد: در این راستا تبلیغات وسیعی در  فضای مجازی با همکاری دانشگاه و دانشجویان صورت گرفته است تنهای مسئله مهم در این رابطه پایین بودن بعد انگیزشی دانشجویان است که سعی کردیم در زمان ثبت نام با تک‌تک دانشجویان گفت‌وگوهایی را در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: در پویش مومنان واحد قشم جزء واحدهای پیشقدم بوده به طوریکه در چندین مرحله بسته حمایتی مواد غذایی و بهداشتی را بین نیازمندان توزیع کرده است. همچنین در کنار برگزاری اردوهای جهادی از دانشجویان رشته پزشکی برای ارائه خدمات در اطراف جزیره قشم هرمز و لارک استفاده شده است. این برنامه‌ها به صورت مستمر همچنان در حال انجام است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با بیان اینکه هم‌اکنون ۳ کانون فرهنگی و دانشجویی در این واحد دانشگاهی فعال است، گفت: به زودی دو کانون همیاران سلامت روان و کانون فرهنگی و ورزشی(تحت عنوان غواصان آزاد) فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه فعالیت در کانون‌ها نیاز به انگیزه دانشجویان دارد، افزود: سعی می‌شود به صورت فردی با تک تک دانشجویان ارتباط برقرار کرده تا بتوانیم با شناسایی استعدادها کانون‌ها را تقویت کنیم. در حال حاضر نشریه فعالی در این واحد دانشگاهی نداریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم اضافه کرد: ازدواج در سنین پایین با یکسری چالش‌هایی مواجه است و این موضوع به بحث پختگی جوانان(آماده بودن از نظر عقلی و منطقی و عاطفی فرد) ارتباط دارد باید در این زمینه با احتیاط وارد عمل شد. در بحث ازدواج مشکلات اقتصادی بیشتر نموده کرده تا مسائل فرهنگی.

وی تأکید کرد:  بایستی واقع بینانه به این قضیه نگاه کنیم؛ درست است که تخفیف شهریه می‌تواند به عنوان یک عامل انگیزشی تاثیرگذار باشد؛ اما این موضوع نمی‌تواند تاثیر معنا داری در بحث ازدواج دانشجویان داشته باشد.

یوسفی ادامه داد: تشکل‌های بسیج دانشجویی و انجمن‌های اسلامی در این واحد دانشگاهی فعال است؛ اما مهم‌ترین دغدغه دانشجویان مسئله مالی است، بنابراین در صورت افزایش بودجه دانشجویان بهتر می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

معاون فرهنگی واحد قشم در رابطه با بحث آراستگی و عفاف و حجاب گفت: این آیین‌نامه دارای ضعف‌هایی است به عنوان نمونه بهتر بود این بخشنامه در کارگروهی نوشته می‌شد که در آن از دیدگاه و نظرات روانشناسان و جامعه شناسان استفاده می شد. واقعیت این است در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که نسل دهه ۷۰ و ۸۰ نگاهش با دهه ۵۰یا۶۰ کاملا متفاوت است این دستورالعمل‌ها عموما با نگاه‌های قدیمی و بدون توجه به زیرساخت روانی، روانشاختی و جامعه امروز نوشته شده است.

وی تأکید کرد: کسانی که در این کارگروه فعالیت می‌کنند باید به این زیرساخت‌ها توجه کنند؛ اما بحث عفاف این بخشنامه یک نقطه قوت بوده و بهتر است روی عفاف مانور بیشتری داده شود تا حجاب.

یوسفی افزود: پیشنهادم این است که در قالب یکسان سازی پوشش دانشگاه بحث حجاب اعمال شود. همچنین در نوشتن دستورالعمل‌ها و کارگروه‌ها روانشناس و جامعه شناس حضور داشته باشند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3672

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *