امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
صفحه نخست | اخبار قشم | ژئوپارک‌های قشم و چین خواهرخوانده شدند

ژئوپارک‌های قشم و چین خواهرخوانده شدند

اخبار :
منتشر شده در ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۰

معاون فرهنگی منطقه آزاد قشم گفت: ژئوپارک‌های جهانی قشم و دونهوانگ چین به منظور ارتقای سطح کیفی ژئوپارک‌ها و تبادل ژئوتوریست تفاهم‌نامه همکاری امضاء و اعلام خواهرخواندگی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مرتضی شیخ‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ژئوپارک‌های جهانی قشم و دونهوانگ کشور چین در حاشیه ششمین کنفرانس ژئوپارک ‌های آسیا اقیانوسیه تفاهم‌نامه همکاری امضاء و اعلام خواهرخواندگی کردند.

وی افزود: انجام پروژه‌های مشترک و همکاری دو جانبه در راستای ارتقای سطح کیفی ژئوپارک‌ها و تبادل ژئوتوریست از اهداف این تفاهم نامه است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: خواهرخواندگی این دو ژئوپارک بسترساز حضور هدفمند گردشگرانی از چین در قشم و توسعه همه جانبه دو ژئوپارک خواهد بود.

شیخ‌زاده بیان کرد: انتقال دانش، تجربه و تخصص با توجه به وجود شباهت در عرصه‌های مختلف زمین‌شناختی، طبیعی، جذب و توسعه گردشگری از دیگر مزایای اعلام خواهرخواندگی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در همین راستا مقامات ژئوپارک جهانی دونهوانگ برای بازدید از قشم در اوایل سال جدید میلادی و آشنایی با تجربیات ژئوپارک جهانی قشم اعلام آمادگی کردند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=802

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *