امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۲
صفحه نخست | اخبار قشم | چطور در خانه ورزش کنیم؟/ تمرینات ساده برای روزهای کرونایی

چطور در خانه ورزش کنیم؟/ تمرینات ساده برای روزهای کرونایی

منتشر شده در ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۹

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا بود که امکان ورزشی بسته شد و رژیم ها و ورزش ها نیز از برنامه ما حذف شدند و با خیال پایان دو هفته ای این وضعیت، تمام اتفاقات خوب را به بعد از کرونا موکول کردیم.

رفته رفته تن پروری و پرخوری برای فرار از کلافگی روزهای قرنطینه جای نظم و انضباط روزهای عادیمان را گرفت؛ حال قریب به ۷ ماه است که خبری قطعی از بازگشایی باشگاه های ورزشی به گوش نمیرسد و زمان آن فرا رسیده تا اینکه به جای منتظر آمدن یک روز خوب، یک روز خوب را با ورزش کردن رقم بزنیم.

حتی اگر تا اکنون اهل ورزش کردن هم نبوده باشید، میتوانید کسالت زمان طولانی در منزل ماندن را با شادی و نشاط ورزش جبران کنید که قطعا از «یخچال گرایی» های روزهای کرونایی جذاب تر خواهد بود.

در این روزها چه ورزشی انجام دهیم؟

در ابتدا به سطح آمادگی جسمانی خود توجه داشته باشید و با انجام ورزش های سنگین فشاری بر جسم خود وارد نکنید؛ پیش از شروع حتما با انجام حرکات کششی بدن خود را گرم کنید.

۱- پوش آپ از زانو

این حرکت را با دراز کشیدن روی شکم و قرار دادن صورت روی زمین شروع کنید؛ دست ها را اطراف شانه قرار دهید و تنه و ران های خود را راست و در یک راستا نگه دارید و با کمک دست ها تنه را از زمین بلند کنید؛ پس از آن مجددا آرنج را خم کنید و سینه و شکم را به زمین بزنید و حرکت را از نو شروع کنید.

۲-اسکات

بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، دست ها را عمود بر بدن و در جلوی خود نگه دارید؛ تجسم کنید که می خواهید روی یک صندلی بنشینید، زانوها را خم کنید و باسن را به زمین نزدیک کنید و دقت کنید زانو را به اندازه ای خم کنید که از نوک انگشتانتان جلوتر نرود.

۳- حرکت پروانه

بایستید، پاها را جفت کنید و دست ها را کنار بدن قرار دهید و در یک حرکت بپرید و پاها را از هم دور کنید و دست ها را بالای سر ببدید پس از آن کمی مکث کنید و سپس با پرشی به موقعیت قبلی برگردید و حرکت را دوباره تکرار کنید.

۴- حرکت چهار دست و پا

کف دست و زانوهایتان را روی زمین قرار دهید. دست شما باید مستقیما زیر شانه هایتان قرار گیرد ، سر و گردن خود را با پشتتان هم تراز کرده و عضلات شکم خود را سفت کنید. دست سمت راست را از روی زمین بلند کرده و به سمت جلو بکشید. به مدت ۵ ثانیه در این حالت بمانید. دست سمت راست را پایین آورده و همین کار را با دست سمت چپ تکرار کنید.

 

پای سمت راست را از روی زمین بلند کرده و اطمینان حاصل کنید که از عضلات برای ایجاد تعادل استفاده می کنید. به مدت ۵ ثانیه در این حالت بمانید. سپس پای سمت راست را پایین آورده و همین کار را با پای سمت چپ تکرار کنید.

۵- ضربه زدن به اطراف

بایستید و با یک دست دیوار یا شی ثابت مانند صندلی را بگیرید و پای دورتر از دیوار یا شی ثابت را از زمین بلند کنید و با خم و راست کردن زانو، با پا ضربه بزنید.

حرکت را تکرار کنید و بعد از آن با پای دیگر هم انجام دهید.

۶- پلانک

پلانک یک تمرین ساده و البته در انجام سخت اما با نتایج عالی است و باید گفت پلانک در حال محبوب شدن در میان ورزشکاران حرفه ایی است.

برای انجام این حرکت به صورت روی زمین دراز بکشید و آرنج و ساعد را در تماس با زمین قرار دهید؛ با استفاده از آرنج و ساعد و پنجه پا بدن خود را از زمین بلند کنید و سعی کنید کمر را صاف نکه دارید و کمر و باسن در یک راستا قرار گیرند.

۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید و هر زمان که احساس کردید انجام آن برایتان آسان تر شده ۱۵ ثانیه به تمرین بعدی در روزهای آینده اضافه کنید رکورد خود را به یک دقیقه برسانید.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2284

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *