امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | چشمه اودبه؛ از جاذبه های دیدنی پارسیان در هرمزگان

چشمه اودبه؛ از جاذبه های دیدنی پارسیان در هرمزگان

منتشر شده در ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۶

به گزارش پایگاه خبری قشم، شهرستان پارسیان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران است. فاصلهٔ پارسیان تا بندر لنگه ۲۲۰ کیلومتر است. با توجه به اینکه این ناحیه گرم و مرطوب است، اما آب و هوای پارسیان از سایر نقاط استان معتدل‌تر است. پارسیان جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که چشمه آب دبه یا در زبان محلی اودبه یکی از آنها است.

چشمه اودبه

در ۱۷ کیلومتری شرق شهر پارسیان و قبل از روستای «بهده»، در شمال روستای «چکچک»، کوه‌های مشرف بر تنگه «شوتاریکو» با ظاهری متفاوت، رنگی روشن و فرورفتگی‌های فراوان از فرسایش مداوم، قرار گرفته‌اند. پیمایش این مسیر، همراه با صخره‌نوردی و سنگ‌نوردی میان تنگه‌ای با رودخانه‌ای در میان آن است. در فصل‌های گرم اثری از این رودخانه نیست. پس از طی کردن مسیر ابتدای تنگه به دو راهی می‌رسید. سمت راست شما را به تنگه شوتاریکو و سمت چپ به تنگه و چشمه «اودبه» هدایت می‌کند. مسیرچشمه اودبه کوتاه‌تر و در دسترسی به آن، آسان‌تر است. در هر دو مسیر گیاهان دارویی و معطر کنار چشمه‌ها، فراوان روییده‌اند.

این چشمه به واسطه آبشارهای کوچک و درختان نخلش معروف است. چشمه اودبه پارسیان مقصد بسیاری از کوهنوردان و گردشگران محلی و خارجی بوده و سالانه افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند.

چشمه اودبه

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6376

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *