امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹
صفحه نخست | اجتماعی | هرمزگان در خطر شیوع کرونای جهش یافته آفریقایی و هندی

هرمزگان در خطر شیوع کرونای جهش یافته آفریقایی و هندی

منتشر شده در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۵
جان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از صدا و سیما، دکتر فاطمه نوروزیان در ارتباط زنده اینترنتی با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس اظهار کرد: در هفته ایی که گذشت درصد فوتی‌ها و بستری‌ها در استان هرمزگان کمی کاهش یافت، اما مراجعه سرپایی، قرنطینه و موارد مثبت افزایش محسوسی دارد که بر این اساس افزایش فوتی‌ها و بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تا دو هفته اینده حتمی است.

وی با توجه به واکسینه شدن جمعی از مردم استان تصریح کرد: هنوز تا کسب ایمنی کامل فردی و جمعی زمان زیادی نیاز هست و به همین دلیل همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به جدیت رعایت شود و همه هرمزگانی‌ها باید ماسک بزنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست دادند و جمع جان باختگان در استان به هزار و ۲۰۶ تن رسید.

دکتر نوروزیان افزود: افراد جان باخته ۳ آقا و یک خانم در رده سنی ۴۹ تا ۷۷ سال از شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر و قشم بودند.

وی گفت: دراین مدت با بستری شدن ۷۸ بیمار جدید؛ شمار بستری‌های هرمزگان به ۴۰۸ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۴ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز کووید به سر می‌برند که حال ۱۴ نفر از آن‌ها وخیم است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5658

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *