امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۳
صفحه نخست | اجتماعی | مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۵۱
رخدادها

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، هرمزگان در هفته گذشته (۶ تا۱۲) آذرماه شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین آنها مرور می شود.

سیاسی

مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر سه‌شنبه گذشته با صدور حکمی، محمد محمدحسینی تختی را به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان قشم منصوب کرد.

وی در حکمی دیگر حجت الاسلام والمسلمین احمد رضا باوقار را به سمت مشاور استاندار در هماهنگی امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعات منصوب کرد.

اقتصادی

مهدی دوستی استاندار هرمزگان هفته گذشته ضمن دیدار و گفت وگو های جداگانه با سفیران روسیه، بلاروس و اوکراین در ساختمان دفتر استانداران وزارت کشور گفت: مناسبات تجاری و اقتصادی استان با این کشورها توسعه می یابد.

دوشنبه گذشته به منظور مدیریت منابع آبی و مقابله با خشکسالی ها، برنامه مدیریت منابع و مصارف آب شرب استان هرمزگان تدوین و به تصویب رسید.

براساس این مصوبه، شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مکلف شدند در راستای حمایت از بخش کشاورزی، مقابله با خشکسالی و حفظ شرایط موجود باغ ها، تمامی توان خود را در راستای تامین آب باغ های حقابه بر پایین دست سد میناب، از سایر منابع قابل استحصال به کار گیرند و مکاتبه های لازم را به منظور تامین منابع مالی مقابله با خشکسالی انجام دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: ۶۹ فقره پروانه بهره برداری به ارزش سرمایه گذاری ۲۰۴ هزار و ۶۶ میلیارد ریال در هشت ماهه سالجاری در بخش صنعتی استان صورت گرفته است.

خلیل قاسمی روز چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این در حالی است که میزان صدور پروانه بهره برداری در مدت مشابه سال گذشته ۴۳ فقره بود که امسال افزایش ۶۰ درصدی را نشان می دهد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در آذرماه امسال ۲ میلیون دلار سهمیه پیله وری به استان اختصاص یافت.

محمد عباسی دوشنبه گذشته اعلام کرد: بنا به درخواست این سازمان در راستای افزایش سهمیه پیله وری، موضوع در کارگروه ماده (۱۲) قانون ساماندهی مبادلات مرزی مطرح و با افزایش سهمیه یاد شده به پیله وران و همچنین حسب مصوبه کارگروه یاد شده شناور نمودن سهمیه پیله وری در سطح استان موافقت شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار بندرعباس گفت: بازارچه ملوانی جزیره هرمز آماده است پس از رفع نواقص هفته آینده بهره برداری می‌شود.

حسین باباخانی هفته گذشته اعلام کرد: این کانکس هم اکنون تهیه شده و تعاونی لنجداران جزیره هرمز باید آن را از بندرعباس به این جزیره منتقل کند.

مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان آزاد شده از زندان های استان پرداخت شده است.

مصطفی کیشانی روز چهارشنبه گذشته در بازدید از طرح های اشتغال مددجویان زندان های هرمزگان افزود: در مجموع امسال ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به زندان های هرمزگان اختصاص یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال از اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان به فروش رسیده است.

مهدی دسینه روز یکشنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: تا کنون ۶۴ فقره اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی هرمزگان به ارزش ۴ هزار میلیارد ریال شناسایی شده است.

پس از یک دوره فعالیت پنج ساله مداوم، تعمیر اساسی واحدهای تقطیر در جو و خلاء شماره یک، گاز مایع و تصفیه آبهای ترش و مراکس و همچنین توربین گازی E پالایشگاه نفت بندرعباس هفته گذشته با موفقیت اجرا و بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.

اجتماعی

به دنبال کاهش شیوع کرونا و تغییر رنگ شهرستان های هرمزگان ، شنبه گذشته اجرای طرح استان با وضعیت آبی کرونایی در  این منطقه آغاز شد.

هفته گذشته پشه آئدس در بندرعباس مرکز استان هرمزگان مشاهده شد و موجی از نگرانی را در میان مردم و مسوولان ایجاد کرد و به دنبال مشاهده این پشه، سم پاشی برای مقابله با آن صورت گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:ممکن است پشه آئدس در جایی دور از جمعیت مشاهده شود که چندان مهم نیست اما وقتی در مرکز شهر شهر بندرعباس صید پشه زنده داریم، یعنی سیستم بهداشتی و درمانی باید خود را برای همه چیز آماده کند.

دکتر حسین فرشیدی روز چهارشنبه گذشته در یک نشست خبری برخط (آنلاین)افزود: خوشبختانه پشه های صید شده حامل ویروس های بیماری زا نبودند اما این موضوع چیزی از نگرانی ها کم نمی کند چون امکان سرایت بیماری همچنان وجود دارد.

علیرضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هفته گذشته از اتخاذ تدابیر و تمهیدات جدید برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» در بنادر استان خبر داد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: این کانون پنج هزار بسته گوشت گرم در بین مردم مناطق زلزله زده فین شهرستان بندرعباس توزیع کرد.

حجت الاسلام احمد پهلوانی روز یکشنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: هر بسته شامل یک کیلو و نیم گوشت قرمز و ارزش هر بسته نیز حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال است.

شنبه گذشته همزمان با سراسر کشور سامانه امداد هوشمند و کارآمد به منظور سرعت در پاسخگویی و ارائه خدمات مطلوب به ۸۷ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در استان هرمزگان راه‌اندازی شد.

قضایی، نظامی، انتظامی، دفاعی

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده ندسا یکشنبه گذشته در پیامی به مناسبت روز نیروی دریایی گفت: هفتم آذر ماه یادآور رشادت های رزمندگان غیور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس در عرصه جهاد و شهادت است که مایه عزتمندی و بالندگی انقلاب اسلامی شدند و امروز در حفاظت از مرزهای دریایی، حافظ و نگهبان کیان و عزت ایران اسلامی هستند.

استاندار هرمزگان نیز یکشنه گذشته همزمان با هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، در ناوشکن تمام ایرانی جماران حضور یافت و با توانمندی های نیروی دریایی راهبردی ارتش در حوزه سطحی آشنا شد.

دادستان عمومی وانقلاب بندرعباس با صدور دستوری، برای ترخیص محموله سرم انسانی تزریقی در گمرک بندر شهید رجایی مهلت ۴۸ ساعته اعلام کرد.

مجتبی قهرمانی پنجشنبه گذشته در این دستور تاکید کرد که محموله سرم انسانی تزریقی اهدایی سازمان جهانی بهداشت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظرف مدت ۴۸ ساعت توسط  نهادهای مرتبط با واردات این محموله ترخیص شود.

آموزش و پرورش

هفته گذشته آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد: ثنا نصیری دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان فرزانگان ۲ ناحیه یک بندرعباس موفق به کسب نشان نقره المپیاد علمی کشوری سال ۱۴۰۰ در رشته اقتصاد و مدیریت کشور شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: اجرای بسته تحولی مدسه خوانا در سال تحصیلی جاری در ۳۱۳ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۳۹۹ کلاس درس دوره ابتدایی استان آغاز شد.

ایرج بیت اللهی روز دوشنبه گذشته در آیین افتتاح بسته تحولی خوانا که با حضور سید محمدحسین حسینی مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش برگزار شد،افزود: در سال تحصیلی جاری طبق تفاهم نامه منعقد شده با وزارت آموزش وپرورش، ۱۵ درصد مدرسه های ابتدایی هرمزگان به همراه ۲ هزار و ۳۶۶ معلم تحت پوشش طرح خوانا هستند.

استاندار هرمزگان گفت: برای موفقیت استان در کنکور سراسری سال های آینده، برنامه‌ریزی شده تا دانش آموزان نخبه شناسایی و برنامه آموزشی ویژه ای جهت تقویت آمادگی آن ها برای شرکت در آزمون انجام شود.

مهدی دوستی عصر پنجشنبه گذشته درنشست با اعضای هیات مدیره مجمع خیران مدرسه ساز استان هرمزگان افزود: یکی از برنامه‌های اصلی در هرمزگان، ارتقای رتبه‌های دانش آموزان استان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها است که جهت شناسایی دانش آموزان نخبه هرمزگان و آموزش های اختصاصی به معلمان جهت تدریس درس ها و مباحث مربوط به آزمون سراسری کنکور از آموزش و پرورش حمایت می شود.

فرهنگی

هفته گذشته نمایشگاه «اهل باد» با هدف آشنایی گردشگران و مسافران با آیین های دریایی گذشتگان در جزیره رنگین کمانی خلیج فارس برگزار شد.

شنبه گذشته ساخت فیلم کوتاه «به خودمان رحم کنیم» با محوریت چالش های اجتماعی در دفتر کانون های مساجد بخش شمیل شهرستان بندرعباس کلید خورد.

ورزشی

مرحله نهایی رقابت های هندبال ساحلی باشگاه‌ها و دسته‌های آزاد کشور از هشتم تا یازدهم آذرماه ۱۴۰۰ به میزبانی بندرعباس برگزار شد که با قهرمانی آذرخش بندرعباس به پایان رسید.

مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در دو بخش تالو(اجرای فرم) و ساندا(مبارزه) هفته گذشته در قشم برگزار شد و در پایان اصفهان با کسب ۲طلا، ۳ نقره و یک برنز به مقام اول دست یافت.

تیم فوتبال شهرداری بندرعباس جمعه شب گذشته از هفته چهارم لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس میزبان تیم شهدای زرکان بود و در پایان با نتیجه دو بریک به پیروزی دست یافت.

مسوول تربیت بدنی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده کارکنان این نیرو از ۱۳ تا ۱۸ آذر در بندرعباس برگزار می‌شود.

ناوسالار یکم پاسدار علی اصغر محمودی روز پنجشنبه گذشته در نشست خبری به این مناسبت افزود: ورود تیم‌های برادران که شامل ۳۵۸ ورزشکار می‌شود ۱۳ آذر و ورود تیم‌های خواهر شامل ۳۴۰ ورزشکار ۱۶ آذر است.

آیندگان هرمزگان چهارشنبه گذشته درآخرین روز بازی های لیگ برتر فوتسال جوانان کشور در یک بازی تشریفاتی با پیروزی ۶ بر ۲ برابر تیم شهدای گمنام تبریز، جشن قهرمانی برپا کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8377

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *