امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۶
صفحه نخست | اجتماعی | معمای خبرهای خوش به سبک دولت امید

معمای خبرهای خوش به سبک دولت امید

منتشر شده در ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۴
موازی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ دولت یک بار دیگر به مردم وعده چرخیدن چرخ‌های اقتصادی را داده و فرصت خواسته تا از شگفتانه خود به مردم نشان دهد؛ دولت امید که گاهی با این وعده ها مردم را امیدوار می کند، امیدی که از خصلت خوب آدمی هست و در این اوضاع اقتصادی و مشکلات معیشتی کشور دولت آقای روحانی با خبرها و سورپرایزهای خود همه مردم را مورد الطاف خود قرار می دهد؛ اما کاش وعده دولت مانند خبر خوب وزیر ارتباطات نباشد که در آذر‌ماه وعده داد مردم را سورپرایز می‌کند که در نهایت در توییتی نوشت « خانم‌ها و آقایان؛ به پست+ (پلاس) خوش آمدید. ما به جای صحبت چند کار انجام دادیم که از آلودگی شهرها جلوگیری کنیم. ارسال بسته با پهپاد ماشین و موتور برقی و… همچنین به این مناسبت، ارسال نامه در پست در شنبه ۲۳ آذر رایگان است.

گاهی این خبرهای خوب که در توییتر انتشار پیدا می کنند، توییتری که فیلتر است و با هشتگ های خبر خوب، شگفتانه و مواردی از این قبیل مردم جامعه را واقعا مورد تعجب وا می دارد حال به تحلیلی از خبرهای دولت روحانی می پردازیم.

آذری جهرمی، استارتر سبک خبرهای خوش

در آبان ماه سال گذشته به علت گرانی بنزین اتفاقاتی ناخوشایند در کشور رخ داد و در همین میان اینترنت کشور چند روزی به قطعی کشیده شد. این اتفاقات باعث شد تا دولت امید با روشی جدید مردم را در انتظار قرار دهد، انتظاری به عنوان خبرخوش یا سورپرایز که آغازگر این روش وزیر جوان آقای آذر جهرمی بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز ‌۱۹آذر ماه ۹۸ در همایش «تهران هوشمند» اعلام کرد برای مردم ایران یک سورپرایز(شگفتانه) ویژه دارد که آن را روز پنجشنبه اعلام می‌کند و همه را در انتظار این خبر و سورپرایز نگه داشتند. با انتشار این خبر گمانه زنی‌های زیادی از سوی کاربران  در شبکه های اجتماعی صورت گرفت که البته حوزه این حدس و گمان‌ها بیشتر به رفع فیلتر تلگرام، ارزان شدن اینترنت، پرتاب ماهواره جدید و پایان وس محدود می‌شد و برخی نیز نگران قطع اینترنت بین‌الملل به‌دنبال توسعه اینترنت ملی بودند. سرانجام پنجشنبه شب انتظار‌ها به پایان رسید و وزیر در توئیتر و اینستاگرام، سورپرایز ویژه‌اش را اعلام کرد. اما شگفتانه وزیر که با عنوان پست پلاس یا همان ارسال بسته های پستی با پهباد بود رضایت مردم را جلب نکرد تا آنجا که مورد توجه همه طنز پردازان قرار گرفت، چرا که در بحبوحه قطعی اینترنت و اوضاع گرانی بنزین توقعات از وزیر ارتباطات به سمت دیگری می رفت و این روش تا جایی ادامه پیدا کرد اگه وزاء  نیز همانند وزیر ارتباطات از خبرها خوش و شگفتانه های خود سخن به میان آوردند و مردم نیز همچنان منتظر این اخبار.

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش

در ادامه خبر خوش وزیر آموزش و پرورش در شبکه های اجتماعی باعث واکنش های بسیاری شد، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در توییترش در خصوص خبر خوب وزارتخانه اش نوشت: پوشش حداکثری جامعه فرهنگیان در افزایش قدرت خرید و اعطای تسهیلات قرض الحسنه و کم بهره، از سیاست های رفاهی آموزش و‌پرورش است. در این راستا تفاهم نامه همکاری دو جانبه وزارت آموزش و پرورش و بانک قرض الحسنه مهر ایران به امضا رسید. فرهنگیان عزیز می توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و زوجین فرهنگی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت ۱۲ ماهه تسهیلات دریافت کنند. این اخبار تا آنجایی عجیب بود و واکنش فعالین رسانه ای را به همراه داشت که در شبکه های اجتماعی به طنز تلخ عنوان شد که شاید وزیر محترم آموزش پرورش از سقف حقوق کارمندان خود و اوضاع اقتصادی و معیشتی اطلاع ندارند و نمی دانند که بازپرداخت ۱۲ ماه این وام ها برای فرهنگیان و بازنشستگان بسیار مشکل هست.

سابقه آقای روحانی در اعلام خبرهای خوش

حالا نوبت به حسن روحانی رسیده که معمای خبر خوش را مطرح کند. خبر خوشی که البته امروز رئیس مجلس گفت هنوز نهایی نشده و بر سر آن اختلاف است. روحانی سابقه خوبی در اعلام اخبار خوش ندارد. در اسفند ماه او گفت که از «شنبه» کرونا از بین می رود و زندگی به حالت عادی باز می گردد و با این حال این «شنبه» هنوز فرا نرسیده است. رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که روز سه‌شنبه در جلسه سران قوا، طرحی مورد بحث قرار گرفته که اگر این طرح در جلسه بعد به نتیجه برسد و مقام معظم رهبری موافقت کنند، گشایشی به لحاظ اقتصادی ایجاد شده و دست دولت مقداری باز می‌شود. حالا بار دیگر مردم در انتظار یک اتفاق خوب اقتصادی هستند اما می گویند که دولتمردان بهتر است به جای طرح معمای خبر خوش، در عمل، اتفاقات خوب را نشان دهند. حسن روحانی بر گشایشی تاکید کرده که دست دولت را باز می‌کند، از سوی دیگر رئیس مجلس، بر گشایشی تاکید می‌کند که بازار پول و ارز را سامان می‌دهد. پس این تحول احتمالا قرار است تغییری در حوزه سیاست‌های پولی و مالی باشد. اما بعد از رئیس جمهور و رئیس مجلس حالا مشاور روحانی جزئیات بیشتری از خبر گشایش اقتصادی هفته آینده داده‌ است، حسام‌الدین آشنا گفته “قبل از هر تصمیم اقتصادی شخصی یک هفته صبر کنید”. اما پیگیریها نشان می دهد،  احتمالا خبر خوش آقای روحانی، مربوط به  انتشار اوراق سلف نفت باشد. که به نظر می رسد عموم مردم با خرید ارواق بورس به احیای زیر ساخت ها و باعث جبران کسری بودجه خواهند شد. اما چیزی که مهم هست، نمی شود در یک زمان کوتاه یک هفتگی گشایش اقتصادی رخ دهد چرا که در این شرایط تحریمی و خرید اوراق بورسی نفت که موانع صادارت هم وجود دارد این اتفاق و گشایش اقتصادی عجیب به نظر می رسد.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2598

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *