امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | معرفی ساحل بندر بریس در چابهار

معرفی ساحل بندر بریس در چابهار

منتشر شده در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۹
بریس

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از علاالدین، بندر مهم جنوب شرقی ایران، یعنی چابهار در استان سیستان و بلوچستان همچون نگینی بر سواحل دریای ‏نیلگون عمان می‌درخشد.  این شهر زیبا رویاهای زیادی برای آینده استان سیستان و بلوچستان در سر ‏دارد؛  هم شهری برای بازرگانی و تجارت و هم شهری برای جذب و جلب جهانگردان و گردشگران خوش ذوق. ‏بازدیدکنندگان در بازدید از این شهر می‌توانند به تماشای سواحل دیدنی همچون ساحل بندر بریس چابهار ‏بروند و از منظره زیبای آن دیدن کنند.

در پس کوه‌های مخروطی و در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار، بندری ‏زیبا به نام بریس، در امتداد دریای عمان وجود به چشم‌ می‌خورد. این ساحل بندری در روستای بریس قرار ‏گرفته است که آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. آسمان آبی، پرندگان دریایی این نزدیک ترین بندر ایرانی به ‏اقیانوس هند را جذاب تر ساخته است.

شمال روستای بریس را کوههای بلند مریخی در برگرفته اند و غرب ‏آن به دریای عمان ختم می شود. مسافران در بازدید از ساحل  این بندر  می‌توانند، در کنار دریای بی‌کرانِ ‏عمان سواحل صخره‌ای و سواحل ماسه‌ای بی‌نظیری را تماشا کنند و سری به جاذبه های طبیعی دیگری ‏که خور قدیم بریس نام دارد، بزنند.

روستای صخره‎ای نزدیک به این اسکله صیادی روستا هم به بریس ‏نزدیک است. عکاسی در کنار صخره‌های نسبتا خلوت و آرام آن به یکی از جاذبه‌های روستا بدل شده ‏است. ‏

بندر ساحلی بریس، همیشه آرام با مردمانی خون گرم و مهمان نواز است که صید و صیادی آن با همت و ‏تلاش‌های بی‌وفقه مردمانش رونق دارد. بومیان بریس اصالتا مید هستند. میدها ساکنان قدیمی چابهارند ‏که صدها سال است در این نواحی به صید و ماهیگیری مشغولند.

مسافرانی که به چابهار سفر می‌کنند، ‏بازدید از این ساحل  را نباید فراموش کنند. چرا که می‌توانند هم به قایق سواری بپردازند و هم به ‏نظاره صیادان پرتلاش بنشینند. در ساحل بندر بریس، صیادانش با ساحل، آفتاب سوزان و امواج کوچک و ‏بزرگ دوستی دیرینه دارند. کوسه ماهی و میگو دو صید عمده ساحل نشینان این ناحیه است.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5484

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *