امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قشم برگزار شد

معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قشم برگزار شد

منتشر شده در ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۹

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و قدیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با حضور مدیران و مقامات استانی و شهرستان قشم برگزار و با قدردرانی از سراج‌الدین محبی رئیس سابق این واحد دانشگاهی، مهدی دسینه به‌عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.

مهدی دسینه، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن بیش از یک میلیون دانشجو و ۶ میلیون فارغ‌التحصیل از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آموزش عالی کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: بدون شک مسئولان پیشین دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در سال‌های گذشته همه توانایی خود را برای ارتقای سطح علمی و آموزشی واحد قشم به‌کار بسته‌اند و اکنون می‌توان این موضوع را در تأثیرگذاری مجموعه به جامعه محلی و منطقه مشاهده کرد.»

وی افزود: امروزه رویکرد و اهداف دانشگاه‌ها تغییراتی داشته است، دانشگاه‌های نسل اول با رویکردی آموزش محور فعالیت می‌کردند و در مرحله بعد دانشگاه‌های نسل دوم بنا را بر پایه پژوهش گذاشتند؛ اما اکنون زمان آن است که دانشگاه‌ها در نسل سوم و چهارم خود، رویکرد حل مسئله، کارآفرینی و مهم‌تر از همه کارآمدی را با تأکید بر پیوست‌های فرهنگی در دستور کار قرار دهند.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم تصریح کرد: دانشگاه نهادی اجتماعی است؛ بنابراین باید موجب رشد سرمایه‌های اجتماعی شود و اثرگذاری آن بر جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد.

دسینه اضافه کرد: جامعه انتظار این را ندارند که دانشجو فقط صرف دریافت مدرک تحصیلی و بدون آموختن مهارت و کارآفرینی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود. از همین رو با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی و جزیره قشم، یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه از این پس نگاه خاص به ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش مهارت و کارآفرینی است.

وی ادامه داد: یکی از دیگر اهداف اصلی در این واحد دانشگاهی ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های جدید بر مبنای ظرفیت‌های جزیره قشم و با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد است؛ بنابراین تلاش خواهیم کرد تا از طریق وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و با کمک نمایندگان و مسئولان با تحقق این امر، بخشی از سهمیه پذیرش دانشجویان پزشکی را به بومیان استان هرمزگان اختصاص دهیم تا پس از فارغ‌التحصیلی در این استان ماندگار شوند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2235

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *