امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
صفحه نخست | اقتصادی | مشمولانی که کد بورسی ندارند، چگونه سهام خود را بفروشند؟

مشمولانی که کد بورسی ندارند، چگونه سهام خود را بفروشند؟

منتشر شده در ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ علاوه بر اینکه امکان فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها از ششم خرداد ماه فراهم شده است، مشمولان سهام عدالت از روز گذشته نیز می‌توانند ۳۰ درصد سهام خود را از طریق کارگزاری‌ها بفروشند.
شرکت‌های کارگزاری به طور روزانه سفارش‌های فروش را تا سقف ۳۰ درصد کل ارزش سبد دریافت و تا ساعت ۱۴ به سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌کنند.
سمات نیز این دارایی‌ها را در کد کارگزاری تجمیع می‌کند و این شرکت‌ می‌تواند در روز کاری بعد به قیمت پایانی همان روز و در ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۴ عرضه کند.
بر این اساس، فعلا امکان فروش مستقیم از طریق سیستم معاملات آنلاین وجود ندارد و همه کارگزاری‌ها سایت فروش سهام عدالت را راه اندازی خواهند کرد.
در این میان، مشمولانی هستند که قصد دارندسهام عدالت خود را بفروشند اما کد بورسی ندارند. بر این اساس این افراد چنانچه برای فروش سهام خود عجله دارند باید به بانکی که شماره شبای آن را در سامانه سهام عدالت (samanese.ir) وارد کرده‌اند، مراجعه و نسبت به فروش ۳۰ درصد سهام خود کنند.
زمانی که فرد برای فروش سهام خود به بانک مراجعه می‌کند، نیازی به ارائه کد بورسی ندارد و فقط باید کد ملی ارائه دهد. البته سهام‌دار در تعیین ۳۰ درصد نقشی ندارد و انتخاب آن بر عهده بانک است./ایسنا

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1540

3 پاسخ

  1. سلام ،من نمیخام بفروشم ولی میخام سبد سهاممو ببینم احرازم هویت سجام هم رفتم کد بورسی هم تعلق گرفته ولی تو سبد کارگزاری نشون نمیده سهام عدالتمو چرا؟کسی میتونه کمک کنه

    1. به شعب بانک هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده ‌اید، مراجعه و با تکمیل فرم های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *