امروز : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۹
صفحه نخست | اجتماعی | مشاغل ضروری یا غیر ضروری؟

مشاغل ضروری یا غیر ضروری؟

منتشر شده در ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۴
مشاغل

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ بیش از ١٠ ماه از وقوع و شیوع ویروس کشنده کرونا در دنیا میگذرد که تا کنون سه موج از این ویروس کشور عزیزمان را فراگرفته و متاسفانه افراد زیادی را بکام مرگ کشانده است.

وزارت بهداشت و متولیان بهداشتی با تنظیم پروتکل هاى بهداشتی و دستورالعملهایی سعى در کنترل و ریشه کن نمودن این ویروس دارند.

با توجه به طولانی شدن زمان شیوع این ویروس و آشنایی عموم مردم با سیاستهاى بازدارنده متولیان بهداشتی میتوان انتقاداتی را به نحوه تنظیم و اجرای این سیاستها واردکرد.

به گفته خود مسئولین بهداشتی بیشترین خطر سرایت عدم زدن ماسک،شرکت در هر گونه تجمعاتی اعم از جمع های خانوادگی، عروسی ها و ختم ها و در کل عدم فاصله گذاری مناسب است، اما مقابله با نزدن ماسک در اجتماع و یا شرکت در این تجمعات در حد حرف باقی مانده و همواره شاهد برگزاری اینگونه تجمعات هستیم و اراده محکمی جهت تعطیلی این تجمعات وجود ندارد.

همواره راحت ترین راه حلی که به خاطر متولیان بهداشتی میرسد، تعطیل نمودن و یا کاهش زمان بازگشایی اصناف و مشاغل میباشد درصورتیکه به گفته همین کارشناسان ریسک ابتلا در مغازه ها در برابر دیگر تجمعات به مراتب کمتر میباشد.

اصطلاحی که همواره آزاردهنده است بکار بردن اصطلاح (مشاغل غیرضروری) است،شاید این نوع اصناف از دید من و شما غیر ضروری باشد اما از نظر اعضای خانواده متصدی همان صنف و جهت امرار و معاش این خانواده و اتفاقاً در بحران اقتصادی ناشی از وقوع حدوداً یکساله کرونا و تحریم های ظالمانه دشمن، بسیار ضروری بشمار میرود.

موضوع دیگر اینکه خط قرمز مسئولین باید استمرار معاش اصناف باشد و در این برهه به گونه ای رفتار ننمایند که به هر دلیلی صنفی را تعطیل و یا پلمب نمایند.

ادله معمول تر اینکه محدود نمودن زمان اصناف به اصطلاح غیر ضروری باعث شلوغی در ساعت های پایانی این مغازه ها و عدم ایجاد فاصله گذاری مناسب تر خواهد شد.

امیدواریم با گذشت حدود یکسال از این ویروس مردم و مسئولین به مواجهه علمی تر و عملی تر با این ویروس اهتمام ورزیده و از بروز رویکردهای آزمون و خطاهای تکراری دورى نمایند.

 

به قلم احسان قتالى

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3706

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *