امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۴
صفحه نخست | اجتماعی | معمای مرگ مرموز دختر ۷ ساله فاش شد

معمای مرگ مرموز دختر ۷ ساله فاش شد

منتشر شده در ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۶
مرگ

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ ماجرای مرگ مرموز آیلار به دو هفته پیش برمی‌گردد. بر اساس اظهارات خانواده آیلار، او اغلب اوقات با دختر ۱۲ ساله‌ای‌که همبازی‌اش بود، بازی می‌کرد. خانواده آیلار و دوست ۱۲‌ساله‌اش هر دو در یک ساختمان، اما در طبقات مختلف زندگی می‌کردند. به گفته خاله آیلار، خواهرزاده‌اش و دوستش بیشتر شب‌ها در پشت‌بام خانه بازی می‌کردند و سپس به خانه‌های خود برمی‌گشتند. شب حادثه، مادر آیلار به پشت‌بام رفت و به اوگفته بود فردا صبح کلاس‌آنلاین دارد و باید زود بخوابد. آیلار هم گفته بود، بعد از کمی بازی، به خانه برمی‌گردد.

آن شب، خانواده آیلار خوابیدند. صبح وقتی پدر می‌خواست به محل‌کارش برود، دخترش را در تختخوابش ندید و وقتی به پشت‌بام رفت، او را نشسته و در حالی‌که طنابی دورگردنش پیچیده شده بود، پیدا کرد. دخترک را به سرعت به بیمارستان رساند، اما از مرگ آیلار سه ساعت‌گذشته بود. این در حالی بود که خانواده آیلار، همبازی او را مقصر مرگ دخترشان می‌دانستند.

با شکایت خانواده آیلار، پلیس بررسی ابعاد مختلف این حادثه را آغاز کرد. پس از بررسی‌های همه جانبه، سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی هرمزگان در تشریح این پرونده به خبرنگار جام‌جم گفت: پس از هماهنگی‌های انجام شده، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی متشکل از کارشناسان بررسی صحنه و رئیس اداره مبارزه با جرایم جنایی به محل حادثه اعزام و تحقیقات از خانواده و دوستان وی را آغاز کردند. به دلیل حساسیت پرونده، کارآگاهان باحضور دوباره درصحنه، به تحقیق از همسایگان، دوستان و تمام افرادی که با دختربچه در ارتباط نزدیک بودند، پرداختند و به یکی از دوستان او که دختری ۱۲ ساله است، مظنون شدند. او ابتدا منکر حضور در صحنه شد، اما در ادامه گفت شب حادثه برای بازی به بالای پشت‌بام رفتیم و با توجه به اختلافات شدید خانوادگی و از آن‌جا که تحت‌تاثیرخودکشی یکی از دوستان خود بودیم، تصمیم به خودکشی‌گرفتیم تا در آن دنیا کنار هم باشیم. دختر نوجوان در ادامه صحبت‌هایش‌گفت اول خودم را حلق‌آویز کردم، اما، چون نتوانستم تحمل‌کنم، خودم را نجات دادم، بعد دوستم خودش طناب را دورگردنش پیچید و خیلی زود بی‌حال شد. با دیدن این وضعیت، خیلی ترسیدم و خواستم طناب را از گردنش بازکنم که نتوانستم. بعد به خانه‌شان رفتم تا کمک بخواهم، اما کسی در را باز نکرد و برای همین به خانه‌مان رفتم و خوابیدم.

سردار جعفری بیان کرد: «با دعوت از مقام قضایی، نماینده پزشکی‌قانونی وکارآگاهان پلیس آگاهی، بازسازی صحنه انجام، پرونده تکمیل و به دادگاه‌کیفری ارجاع شد. با توجه به وضعیت روحی و جسمانی و دارا نبودن سن قانونی، بر اساس دستور مقام قضایی، متهم که دختری ۱۲ ساله است، برای نگهداری به اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس تحویل داده شد.»

خانواده آیلار در مورد مرگ آیلار و اظهارات همبازی‌اش نظردیگری دارند. خاله آیلار به جام‌جم می‌گوید: «کسی که خودکشی‌کرده، پسرعمه ۱۵‌ساله همبازی آیلار است که خواهرزاده‌ام او را نمی‌شناخت. خانواده‌اش‌گفته بودند این پسر بخاطر سکته جانش را از دست داده، اما همبازی آیلار همیشه می‌گفت او خودش را کشته است. پدر و مادر همبازی آیلار از هم جدا شده و خانواده آشفته‌ای دارند. همبازی‌اش، دائم از خودکشی پسرعمه‌اش، حرف‌های خودش برای خودکشی و حتی خوردن قرص برای خودکشی صحبت می‌کرد که خواهرزاده‌ام همه حرف‌هایش را به مادر خودش‌گفته بود. آیلار به مادرش‌گفته بود که وقتی همبازی‌اش از خودکشی حرف می‌زد، من دعوایش می‌کردم، اما او گوش نمی‌داد. پدر و مادر او اختلافی با هم نداشتند و باورمان نمی‌شود او خودکشی کرده باشد.»

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4011

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *