امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
صفحه نخست | اجتماعی | مردم قشم در انتظار معرفی مقصر حادثه سوزا

مردم قشم در انتظار معرفی مقصر حادثه سوزا

منتشر شده در ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۶
مردم

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ ۷ روز پیش بود که ۴ جوان سوزایی که برای کسب روزی حلال راهی کارخانه پودرماهی شدند و هرگز تصور نمیکردند که قاتلی خاموش در آن مکان شوم انتظار آنان را میکشد.

” ۴ جوان در اثر استشاق گازهای منتشر شده از تخمیر پسماند ماهی و سقوط در حوضچه انباشت آشغال ماهی فوت کردند.” خبری بود جانکاه که به طور حتم قلب تمام هرمزگان را به درد آورد و آنجایی ماجرا دردناک تر میشود که به یاد می آوریم در سال ۸۴ نیز شاهد بروز چنین حادثه ای در همین کارخانه های پودرماهی بودیم.

بسیار حیرت انگیز است که چرا باوجود چنین پیشامدی، این کارخانه به قوت خود باقی ماند تا فرصتی دوباره برای به بازی گرفتن جان عزیزانمان بیابد؟

استقرار کارخانه های پودرماهی در همسایگی سوزا ارمغانی جز دردسر برای مردم این شهر نداشته، چرا که تمام این سالها با بوی بد خود مانع از راحت نفس کشیدن این شهر شده و اکنون نیز پا را فراتر گذاشته و جان جوانان این شهر را میستاند.

در گرماگرم صدور پیامهای تسلیت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در پیامی عنوان کرد: تا رسیدن به نتیجه و معرفی مقصرین به مراجع قضایی و برخورد با هرگونه سهل انگاری پیگیر این موضوع بوده و از هیچگونه خطا و قصوری در این مورد نخواهند گذشت.

و حال جای این پرسش باقی است که ۷ روز زمانی کافی برای معرفی مقصرین این حادثه نبود؟ با توجه به استفاده از تجهیزات غیراصولی در این کارخانه، یافتن فرد سهل انگار کار سختی نیست؛ اینبار دردمان آنقدر سنگین است که گذشت زمان، کمک چندانی به آسان گرفتن به مقصران نمیکند.

همانطور که در خطبه های نماز جمعه قشم و شهر سوزا بیان شد، بهترین اقدام برچیده شدن این کارخانه هاست. و این موضوع خواسته قلبی تمام مردم قشم است چرا که اگر تعلل کنیم، این همسایه شوم باز هم جان جوانانمان را میگیرد.

فراموش نکنیم که این جوانان عزیزان کسی بودند، چشم به راهی داشتند و الان در میان عزیزانشان نیستند.

 

یادداشت از شبنم حیدری

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3512

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *