امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۳
صفحه نخست | اجتماعی | مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: شناسنامه اشتغال محلات در بندرعباس تدوین می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: شناسنامه اشتغال محلات در بندرعباس تدوین می‌شود

منتشر شده در ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
رفاه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از هرمز؛ هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با حضور در فرماندهی انتظامی استان با سردار غلامرضا جعفری فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان دیدار و ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک دستگاه خدماتی است و به اکثر افراد ساکن در استان خدمات ارائه می دهد.

وی افزود: امنیت یکی از نیازهای اساسی همه جوامع است و جامعه بزرگ کارگری  هم در بحث امنیت شغلی جامعه و هم در بحث مشارکت در تامین امنیت عمومی می تواند فعال باشد.

ابراهیمی بیان کرد: اداره کار هم زمانی که شرایط اقتصادی جامعه بد می شود حجم کارش مانند نیروی انتظامی افزایش پیدا می کند و در شرایط بد اقتصادی بیشترین آسیب ها متوجه جامعه کارگری که جزو اقشار آسیب پذیر هستند می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون طرحی را در استان تحت عنوان  محلات کارآفرین  در محلات عمدتا حاشیه ای و بافت فرسوده در حوزه اشتغال آغاز کرده ایم و رویکردمان برای اجرای این طرح اجتماعی و مردم پایه کردن امر اشتغالزایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: در حال تدوین شناسنامه محلات در امر اشتغال هستیم و بر اساس اطلاعات این شناسنامه  و نیاز هر محله آموزش های فنی و حرفه ای و تقسیم فرصت های شغلی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ام المصائب جامعه بیکاری است و  بیکاری هر چه بیشتر شود حجم‌کار نیروی انتظامی افزایش یافته و کار پلیس نیز سخت تر خواهد شد.

سردار جعفری در این نشست اظهارداشت: نیروی انتظامی نیرویی است که بیشترین ارتباط را با بدنه جامعه از قبل از تولد تا بعد از مرگ دارد و
در تمام لایه ها نیز فعالیت می کند.

وی افزود: ما روزانه دست کم  ۲ هزار خدمت را به مردم از پلاک گذاری خودروها تا رسیدگی به بحث جرایم مختلف و شکایات را انجام می دهیم که نشان از سنگینی و گستردگی کار این نیرو است.

فرمانده انتظامی هرمزگان بیان کرد: ما اگر قبلا فوریت های ۱۱۰ را داشتیم امروز با توجه به اینکه شیب جرایم به سمت فضای سایبر رفته است باید فوریت های این حوزه را نیز راه اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: پلیس روزانه با  حدود ۳هزار و ۵۰۰ تماس مختلف روبرو است که درخواست امداد  از پلیس دارند و ما بایست به همه موضوعات رسیدگی کنیم.

سردار جعفری تصریح کرد: نیروی انتظامی نیاز دارد که همه دستگاه ها به کمک او بیایند و هر دستگاهی حیطه کاری و تخصصی خود با پلیس از کمک به کشف جرم تا آموزش همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: امروزه امنیت یک تولید اجتماعی است که نتیجه کار دستگاه ها را نشان می دهد و مثلثی است که اضلاع آن با کمک دستگاه های اجرایی، پلیس و مردم شکل می گیرد.

رییس پلیس هرمزگان بیان کرد: اقدامات فیزیکی در برابر آسیب ها، هنجارها و مشکلات  کار مقطعی است اما برای انجام کار مانا و پایدار باید به سمت تقویت اضلاع امنیت در جامعه حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی  باید به وظایف ایجابی خود به درستی عمل کنند تا نیازی به اقدامات سلبی پلیس وجود نداشته باشد.
گفتنی است در پایان این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اهدای لوح و هدایایی از فرمانده انتظامی استان تجلیل کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7380

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *