امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
صفحه نخست | اجتماعی | مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان: تابستان امسال برخی روستاهای هرمزگان منبع آب پایدار ندارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان: تابستان امسال برخی روستاهای هرمزگان منبع آب پایدار ندارند

منتشر شده در ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰
فاضلاب

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،امین قصمی دوشنبه شب در نشست با ائمه جماعت شرکت آب و فاضلاب هرمزگان مستقر در شهرستان های استان افزود: به دلیل کاهش بارندگی در فصل زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ سدها و چاه های تامین آب شرب مناطق مختلف هرمزگان کاهش یافته و یا خشک شده است که در این زمینه نیازمند مصرف بهینه آب و همراهی مردم در مدیریت مصرف هستیم.

وی با بیان اینکه خشک شدن چاه های تامین آب به منزله شانه خالی کردن آب و فاضلاب از وظیفه اش نیست، ادامه داد: برای گذر از تنش آبی تابستان، نشست های متعدد مدیریت بحران برگزار شده و برنامه ریزی های لازم برای کاهش تاثیرگذاری کم آبی بر زندگی مردم بویژه آبرسانی سیار صورت گرفته است.

مدیرعامل آبفای هرمزگان اظهارداشت: در تابستان امسال  شهر بندرعباس و خمیر به دلیل استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد اما چالش اصلی ما تامین آب روستاهاست که تمام توان این شرکت در این زمینه به کار گرفته می‌شود تا بتوانیم آب مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

قصمی از امامان جماعت شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به خاطر آشنایی بیشتر بر وضعیت تامین آب مناطق مختلف خواست، تا با مردم صحبت و شرایط پیش روی را برای آن‌ها تشریح کنند.

وی فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب را ضروری دانست و عنوان کرد: روحانیان با توجه به حضور مستمرشان در بین مردم می توانند واقعیت ها را با آن ها در میان بگذارند ودر مصرف بهینه آب تشویق کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ابراز امیدواری کرد و افزود: با مجموع اقدام‌های در دستور کار شرکت آب و فاضلاب و استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا بتوانیم آب مورد نیاز مردم را در سال های آینده به پایداری لازم برسانیم.

قصمی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر اهتمام ویژه در اجرای برنامه‌های این ماه تاکید کرد : با اجرای برنامه های سازگار با کرونا بتوانیم شور و نشاط ویژه در ماه رمضان داشته باشیم.

استان هرمزگان دارای بیش از  ۳۶۰ هزار مشترک آب است که بیشتر آن را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5016

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *