امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۸
صفحه نخست | اخبار قشم | فریب علائم پنهان کرونا را نخورید

فریب علائم پنهان کرونا را نخورید

منتشر شده در ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰:۳۷
فریب

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از تسنیم، کماکان روزهای کرونایی در کشور تمام نشده است و حدس و گمان‌ها در خصوص ویژگی‌های رفتاری این ویروس هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و محققان و پزشکان نیز جواب قطعی برای هیچ کدام از این سوالات ندارند.

یکی از این موارد که مدتی است بین مردم و رسانه‌ها دست به دست می‌شود، این است که چرا برخی از مردم با وجود اینکه اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و از ماسک استفاده نکرده و در تجمعات حضور پیدا می‌کنند، به کرونا مبتلا نمی‌شوند!

در این رابطه گفته می‌شود که طبق یک تحقیق که در آمریکا صورت گرفته است، بعضی از افراد در گذشته و قبل از شیوع کووید۱۹، به سرماخوردگی‌هایی مبتلا شده‌اند که علت آن کرونا ویروس‌های دیگری از این خانواده ویروسی بوده است.

این ابتلا باعث شده که در بدن این افراد ایمنی سلولی بر علیه کرونا ویروس‌ها فعال شود که تا حد زیادی در برابر جدیدترین ویروس کرونا یعنی «سارس کووید-۲» ایمنی ایجاد کرده و این افراد یا به کووید۱۹ مبتلا نمی‌شوند یا به صورت خفیف این بیماری را پشت سر می‌گذارند.

در این تحقیق به صورت رندوم نمونه‌های خونی که طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ گرفته شده را چک کردند و به این احتمال رسیدند که ۲۰ تا ۵۰ درصد مردم ممکن است در برابر ویروس کرونا ایمنی داشته باشند اما اینکه این احتمال چه اندازه قابل اطمینان می‌باشد جای بحث دارد از این رو به سراغ متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رفته‌ایم تا با وی گفت‌وگو کنیم.

دکتر پریوش داوودیان در این باره می‌گوید: بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند یا علائمی نشان نمی‌دهند یا به صورت خفیف علائم در آنها بروز می‌کند و فرد فکر می‌کند دچار سرما خوردگی، آلرژی، خستگی از کار، باد کولر و غیره شده است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری هرمزگان ادامه می‌دهد: حتی اگر این افراد به پزشک هم مراجعه کنند، ممکن است پزشک احتمال و تشخیص کرونا را در نظر نگیرد و همین دلایل گفته شده را ذکر کند، و این در حالی است که فرد به کرونا مبتلا شده است.

وی بیان می‌کند: این موضوع که گفته می‌شود افرادی با وجود رعایت نکردن اصول بهداشتی تاکنون مبتلا نشده‌‌اند و به دلیل ابتلا به کرونا ویروس‌ها در سال‌های قبل، در برابر کرونا ویروس جدید ایمنی سلولی دارند، نمی‌تواند قطعی و درست باشد چرا که تاکنون تحقیق جامعی در این خصوص انجام نگرفته است.

داوودیان خاطرنشان می‌کند: از ابتدای شیوع کرونا، ما تنها بیمارانی را مشاهده کرده‌ایم که علائم شدید نشان می‌دهند یا تست PCR آنها مثبت می‌شود برای اینکه به طور قطعی‌تر بتوانیم مطلع شویم که چه تعداد از جامعه به کرونا ویروس‌ها مبتلا شده‌اند، باید آزمایش سرولوژی گرفته شود.

وی تاکید می‌کند: به هیچ عنوان نمی‌توان گفت هر کسی که رعایت نمی‌کند و مبتلا نمی‌شود در برابر ویروس مصون می‌باشد پس میتوان اصول بهداشتی را رعایت نکرد، بلکه بهترین و تنهاترین راه مصونیت در برابر این ویروس، رعایت اصول بهداشتی است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3272

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *