امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۹
صفحه نخست | اجتماعی | فرماندار: قشم در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد

فرماندار: قشم در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد

منتشر شده در ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۹
مراسم

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علیرضا نصری،فرماندار قشم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و همچنین برگزاری مراسم‌ها و دورهمی‌های غیر ضروری، وضعیت شهرستان از نارنجی به قرمز تبدیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دما، استغاده از کولر و بسته بودن راه‌های گردش هوا، امکان سرایت این ویروس افزایش یافته است و احتمال ورود به پیک پنجم بیماری در قشم وجود دارد.

فرماندار قشم ضمن اعلام ایجاد محدودیت‌های تردد در اسکله‌های این جزیره تصریح کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی و خروج خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ به سایرشهرها تا زمان تغییر وضعیت قشم، ممنوع است.

نصری اظهار کرد: مسافرانی که در جزیره قشم حضور دارند، باید شهرستان را ترک کرده تا با جرائم سنگین از سوی پلیس راهور مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: ممنوعیت تردد درون شهری شبانه خودروها، از ساعت ۲۲ تا سه بامداد نیز اعمال می‌شود.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان قشم بیان کرد: مشاغل گروه سه و چهار تعطیل اعلام می‌شود و بر این اساس کافه‌ها و چایخانه‌ها تعطیل هستند.

نصری گفت: مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و اقامه نماز جمعه تا بیرون آمدن از این وضعیت در شهرستان ممنوع است.

وی عنوان کرد: اداره‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با دو سوم کارکنان و در سایر ادارات، ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد از کارکنان انجام می‌شود.

فرماندار قشم خاطر نشان کرد: با توجه به خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از هرگونه تجمع و مراسمات عروسی، عزا، دورهمی و مهمانی با جدیت بیشتری پیگیری شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5840

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *