امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
صفحه نخست | اخبار قشم | فرماندار شهرستان قشم: شاخص دولت جوان حزب اللهی عدد و سن نیست / سیاست‌ خارجی و اقتصادی باید در یک چارچوب باشند

فرماندار شهرستان قشم: شاخص دولت جوان حزب اللهی عدد و سن نیست / سیاست‌ خارجی و اقتصادی باید در یک چارچوب باشند

منتشر شده در ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۶
فرماندار

به گزارش پایگاه خبری قشم ؛ به نقل از حوزه، علیرضا نصری ، فرماندار قشم در خصوص اهمیت  شرکت در انتخابات و نقش مردم در تعیین سرنوشت، گفت:  اکنون به دلیل تحریم های ظالمانه و جنگ نابرابر اقتصادی، کشور و مردم با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، اما مردم انقلابی ایران اسلامی، وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی در پای صندوق های رای نشان خواهند داد، زیرا انتخابات در هر کشور و مشارکت حداکثری منجر به بالا رفتن قدرت سیاسی آن کشور شده و نظام‌های مردمی می توانند اداره کشور را از راه اتکا به آراء عمومی پیش ‌ببرند، بنابراین شرکت در انتخابات پشتوانه قدرت سیاسی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتخاب اصلح بسیار مهم است افزود: دو راه برای شناخت اصلح وجود دارد، اول اینکه از مجرای بررسی سوابق افراد و تحقیق،  ببینید چه کسی شاخص‌های نامزد اصلح را دارد، اگر شناخت واقعی از این مسیر ممکن نبود، باید راه دوم را برگزید و آن، نگاه به کلام، گفتگو و مشاوره با معتمدین و افراد مومن، متدین و انقلابی مورد اعتماد است.

فرماندار شهرستان قشم  ادامه داد: شاخص‌های اصلح از سوی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی مشخص شده است؛ ایمان قوی اولین شاخصه نامزدهای اصلح است، فرد باید مؤمنانه زندگی کرده باشد و دارای تقوا باشد، دومین شاخصه سلامت مالی در زندگی است، یعنی دنبال حرام خواری و رانت خواری نبوده باشد. از دیگر شاخصه‌های فرد اصلح صداقت، درستی و پایبندی به اهدافی است که امام راحل، حضرت آقا، شهدا و مردم برای آن هزینه داده اند، داشتن برنامه علمی، جامع و کاربردی و خودداری از دادن وعده های غیر کارشناسی  هم از جمله شاخص های مهم  فرد اصلح است.

نصری با بیان اینکه هر کس در مقابل انتخابی که انجام می دهد مسئول است، تاکید کرد: از وجوه تمایز انتخابات در نظام اسلامی بعد شرعی، معنوی و اخروی آن است که علاوه بر تاثیر مستقیم فرد رای دهنده در آثار کوتاه، میان و بلند مدت، در سرنوشت تک تک آحاد مردم کشور و حتی در نگاهی جامع تر، تاثیر آن بر امت واحده و جامعه اسلامی دارای عاقبت اخروی نیز هست و باید در محضر خداوند و شهدای اسلام به واسطه انتخابی که داشته ایم و آثار آن، پاسخگو باشیم.

فرماندار شهرستان قشم: مبنا و شاخص جوان بودن عدد و سن نیست

 وی در خصوص شاخص های دولت جوان حزب‌اللهی و نقش جامعه نخبگان فرهیختگان و اساتید در تبیین انتخاب اصلح، گفت: حزب‌اللهی بودن یعنی انقلابی و جهادی بودن. یعنی کسی که اخلاص داشته باشد و خدمتش برای خدا باشد، از خود گذشتگی و ایثار داشته باشد و خدمت به خلق، مردم داری، فداکاری و از خودگذشتگی را جز آرمان‌هایش بداند.

نصری ادامه داد :درباره جوان بودن هم رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «دولت جوان به این معنا نیست که به‌طور مثال یک جوان ۳۲‌ساله رئیس‌جمهور شود، بلکه منظور دولتی است که نشاط و تلاش داشته باشد و از کار کردن خسته نشود». ایشان شهید سلیمانی را مثال زدند که جوان نبودند اما پرکار، مؤثر ، حزب‌اللهی و جهادی بود و توانست به میزان بسیار زیادی برای کشور و جهان اسلام مؤثر باشد، بنابراین مبنا و شاخص جوان بودن عدد و سن نیست.

فرماندار قشم بیان داشت :جامعه نخبگان فرهیختگان و اساتید نیز در این راستا موظف به روشنگری، بصیرت افزایی و گفتمان سازی هستند تا از مجرای آن شاخص های دولت جوان و حزب‌اللهی تبیین و تشریح شده و شاهد شکل گیری آن به عنوان دروازه ورود به تمدن نوین اسلامی باشیم.

وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات، علاوه بر اینکه حق مردم از جهت مشارکت در تعیین سرنوشت خویش است، تکلیفی الهی نیز محسوب می شود. مردم بخصوص جوانان باید احساساتشان را کنترل و با عقلشان انتخاب کنند. برنامه، دانش محوری، تکیه بر تحلیل و مشاوره های علمی منطقی به عنوان ضرورت اساسی در حوزه مدیریت در کنار تدیّن و اعتقاد نظری و عملی به اسلام، انقلاب، قانون اساسی و خطّ امام و همچنین مبارزه عملی با فساد مهمترین اصلی است که باید مد نظر باشد.

سیاست گذاران باید منافع خارجی را با توجه به منافع اقتصادی تنظیم کنند

نصری در خصوص دوگانه سیاست خارجی و گره زدن اقتصاد به آن که برخی کاندیدا ها در جامعه القا می کنند، اظهار کرد: برای آنکه یک کشور از جهات مختلف چون مباحث سیاسی، اجتماعی و …در مسیر توسعه قرار گیرد، توجه به یک نکته اهمیت بسزایی دارد و آن هماهنگی سیاست‌های خارجی با سیاست‌های اقتصادی است.

فرماندار شهرستان قشم اضافه کرد: زمانی که سیاست خارجی به گونه‌ای باشد که در پی آن تعامل با کشورهای مختلف نداشته باشیم یا سیاست‌های خارجی سبب ادامه دار شدن تحریم‌ها شود، نمی‌توان به فضای اقتصادی آرام دست یافت یا شاهد اقتصادی سالم، درست و پویا بود.

وی عنوان کرد: سیاست‌های خارجی و سیاست‌های اقتصادی باید در یک چارچوب باشند تا نتیجه مثبت آن عاید کشور و تک تک مردم شود، در غیر این صورت هر تلاشی نمی‌تواند منجر به بهبود وضعیت شود. کشورهایی که در لیست توسعه یافته‌ها قرار گرفتند یقیناً به این نتیجه رسیدند که سیاست‌های خارجی‌شان باید با سیاست‌های اقتصادی همخوانی داشته باشد.

نصری ادامه داد: سیاستگذاران باید سیاست‌های خارجی را با توجه به منافع اقتصادی تنظیم کنند و اطمینان داشته باشند که این مسیر درست‌تر است. تمام کشورها و حکومت‌ها برای رفاه حال مردم خود تلاش و شرایطی را ایجاد می‌کنند که وضعیت اقتصادی تک تک شهروندان شان بهبود پیدا کند، لذا ضرورت دارد جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها تصمیم‌گیری کند و اجازه ندهد به جهت مسائل سیاسی، معیشت مردم به خطر بیفتد.

فرماندار شهرستان قشم  تاکید کرد: تکیه بر مسائل اقتصادی و باور این موضوع که از اقتصاد می‌توان به پیشرفت رسید، اهمیت بسزایی دارد، هر چند که برخی‌ها تمایل دارند این موضوع را برعکس به نمایش بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: اقتصادی پویا و فعال می‌شود که با جامعه بین‌الملل ارتباط داشته باشد؛ قطعاً با انزوا هیچ کشوری موفق نخواهد بود. همه باید بدانیم که تنها هدف در تمام سیاستگذاری‌ها، حفظ منافع ملی است و بر اساس آن، حرکت و تصمیم‌گیری کنیم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5925

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *