امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴
صفحه نخست | اجتماعی | علت شیوع هپاتیت A در یک روستای قشم مشخص شد

علت شیوع هپاتیت A در یک روستای قشم مشخص شد

منتشر شده در ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵
هپاتیت A

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس، حمیدرضا بهزادی ضمن هشدار به مردم در خصوص رعایت موارد بهداشتی پیشگیری از ابتلا به هپاتیت، افزود: با بروز موارد بیماری هپاتیت A در روستای هلر، لازم است جهت کنترل و پیشگیری از انتشار و عوارض ناخواسته بیماری ، رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست‌ها قبل از صرف غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، صورت گیرد.

وی همچنین با تأکید به استفاده از آب آشامیدنی سالم و دارای تأییدیه بهداشت، بیان داشت: عدم مصرف آب چاه و آب‌های جمع شده در آب انبارهای غیر استاندارد، مصرف غذا به صورت گرم و عدم توزیع و خرید غذاهای خانگی از دست فروشان و مراکز غیر مجاز، در پیشگیری از ابتلا به این بیماری مؤثر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم عنوان کرد: شستشو و گندزدایی میوه‌جات و سبزیجات و عدم مصرف سالاد و سبزی آماده غیر بهداشتی، از دیگر مواردی است که باید در پیشگیری از بیماری هپاتیت و سایر بیماری‌ها مد نظر قرار داد.

به‌دنبال شناسایی موارد هپاتیت A در روستای هلر شهر قشم، جلسه ای با حضور دکتر بهزادی مدیر شبکه، دکتر زرنگ معاون بهداشتی، مسئول واحد مبارزه با بیماریها، مسئول و کارشناس واحد سلامت محیط و کار، کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده و واحد آموزش در دفتر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم برگزار و بیماریابی توسط تیم سلامت و پیگیری منشاء بیماری در دستور کار جلسه قرار گرفت .

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5407

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *