امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۰
صفحه نخست | اجتماعی | ظرفیت‌ بیمارستان‌های هرمزگان تکمیل شده است

ظرفیت‌ بیمارستان‌های هرمزگان تکمیل شده است

اخبار :
منتشر شده در ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۸
هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،علی رئوفی روز چهارشنبه با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان در تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در هرمزگان افزود: باتوجه به آمار بالای مبتلایان و بستری ها در هرمزگان که باعث اشباع تخت‌های بیمارستانی و قرمز شدن اغلب مناطق استان شده است، اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های ترافیکی طبق دستورالعمل قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا در این منطقه درحال اجراست.
وی بیان داشت: کادر ایثارگر درمان از جمله پزشکان، پرستاران، نیروهای بهداشتی، و نیروهای خدماتی هرمزگان ۱۷ ماه است که برای مهار کرونا مشغول ارائه خدمات شبانه روزی به مردم هستند که قابل تقدیر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به سرایت فوق العاده بالای ویروس دلتای هندی نسبت به ویروس چینی، انگلیسی و آفریقایی، رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و شرکت نکردن در هرگونه تجمع برای حفظ سلامتی خود و همنوعان ضروری است.
رئوفی ادامه داد: طبق ابلاغیه قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا و مصوبه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از امروز هرگونه رفت و آمد پلاک های غیربومی وبین شهرها و روستاهای هرمزگان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و متخلفان طبق مقررات اعلامی مشمول جرایم رانندگی به صورت قطعی خواهند شد.
وی با تاکید بر تشدید نظارت ها در حوزه رفت و آمدها تصریح کرد: دستگاه های متولی همچون نیروی انتطامی، هلال احمر و نیروهای بهداشتی نظارت و کنترل بر ورود و خروج ها به هرمزگان را تشدید و از ورود پلاک های غیر بومی به استان و شهرها با مدیریت و هماهنگی فرمانداران جلوگیری نمایند.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان ابراز داشت: رفت و آمدهای شبانه در سطح شهرهای استان از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد نیز مشمول جریمه رانندگی خواهد شد.
وی با اشاره به تعطیلی اصناف غیرحضوری افزود: ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۲، سه و چهار باتوجه به وضعیت بحرانی و قرمز استان تا اطلاع ثانوی ادامه خواهدداشت.
وی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان هرمزگان درخواست تعطیلی یک هفته ای کامل استان به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده است که در صورت تصویب، اطلاع رسانی می شود.

رفت و آمد به جزیره های هرمزگان ممنوع است
معاون استاندار هرمزگان گفت: رفت و آمد به جزیره های استان  ممنوع است و خودروی افراد غیربومی توسط شناورها به این مناطق انتقال داده نخواهد شد.
وی گفت: امیدواریم با افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی بهداشتی و شرکت نکردن در هرگونه تجمع و تعطیلات پیش روی زمینه کاهش آمار مبتلایان در هرمزگان فراهم شود و استان از شرایط فوق بحرانی کرونا خارج شود.
رئوفی در تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون در هرمزگان خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا در جزایر استان به جز کیش و قشم در حال اجراست.
وی در همین خصوص گفت: واکسیناسیون سایر گروه‌های هدف همچون افراد ۵۰ سال به بالا، افراد در معرض خطر و بیماران با قوت در حال اجراست و هرمزگان ۱۰ سال از نظر سنی در سطح کشور در اجرای واکسیناسیون جلوتر است و امیدواریم روند مناسب واکسیناسیون در هرمزگان با تامین واکسن تداوم یابد و ایمنی نسبی ایجاد شود.
این مسئول با قدردانی از همراهی و همکاری مردم استان، اظهار داشت: مردم هرمزگان در همه عرصه ها برای عبور از مشکلات و موانع همراه و پیشگام بوده اند و امیدواریم در این شرایط حاد کرونایی به همراهی خود ادامه دهند و مسوولان در نظارت و کنترل و رعایت حال مردم حداکثر شرایط را فراهم کنند تا از این شرایط بحرانی عبور کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6241

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *