امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
صفحه نخست | اخبار قشم | شفاف سازی مدیران، اصلی ترین راهکار بهبود وضعیت هرمزگان است

شفاف سازی مدیران، اصلی ترین راهکار بهبود وضعیت هرمزگان است

منتشر شده در ۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۸
کامران آتین

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ هرجایی که تصمیم گیری ها در سکوت و خفا انجام شود منجر به رخداد فساد های بزرگ و بی عدالتی است؛ بر این اساس لازم است یکی از سیاست های مجمع نمایندگان استان شفاف سازی مدیران باشد؛ شفاف‌سازی مدیران بنادر و دریانوردی -گمرکات- پالایشگاههای نفت و گاز، مناطق آزاد تجاری و اقتصادی و بیش از ۱۸ صنعت بزرگ در جذب و بکارگیری نیروهای هرمزگانی و ارائه خدمات سرمایه گذاری به سرمایه گذاران هرمزگانی و شفافیت درآمد و هزینه آن نهادها ضروریست.

ضمن تقدیر و سپاس از گام شایسته و مثبت مجمع نمایندگان هرمزگان در طرح تحقیق و تفحص مناطق آزاد تجاری قشم و کیش بجاست تا شفاف سازی مدیران ذکر شده را جهت توسعه اشتغال و بکارگیری نیروی هرمزگانی، ارائه خدمات سرمایه گذاری به سرمایه گذاران هرمزگانی و درآمدها و هزینه های آن نهادها را بررسی و در دستور کار اصلی خود قرار دهند.

آشکاربودن درآمدها و هزینه های غول پیکر ترین منابع اقتصادی کشور در خاک هرمزگان و ساز وکارهای حاکم بر آنان جز مطالبات جدی و بحق هرمزگانیان است.

با وجود ظرفیت های فراوان اشتغال در بخش های مختلف صنایع بزرگ، مناطق آزاد تجاری اقتصادی- بنادر تجاری و صیادی و گردشگری در هرمزگان، بیکاری جوانان به ویژه افراد تحصیلکرده، زیبنده این استان زرخیز نیست

برخورداری از ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، وجود ۱۴ جزیره، واقع شدن تنگه استراتژیک هرمز، جمعیت یک میلیون و ۷۷۶ هزار نفری دسترسی به شبکه چهارگانه حمل و نقلی هوایی، زمینی، ریلی و دریایی، همچنین دسترسی به آب های آزاد از جمله مزیت های منحصر به فرد استان هرمزگان است که موجب شده از آن به عنوان پایتخت تجاری و اقتصادی ایران یاد کنند.

پالایشگاه های نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس، گمرکات، بنادر بزرگ شهیدرجایی و شهید باهنر، بنادر لنگه، سیریک و جاسک، مناطق آزاد تجاری کیش و قشم، مناطق ویژه صنایع معدنی، فلزی و انرژی بر، مجتمع بزرگ کشتی سازی، فولادهرمزگان، آلومینیوم المهدی، کارخانه های سیمان بخشی از صنایع استان هرمزگان هستند که ظرفیت های بی نظیری در بخش تحول اقتصادی و توسعه اشتغال دارند.

انتظار است مجمع نمایندگان استان از مدیران مربوطه حق وحقوق جوانان و مردم هرمزگان را از آن منابع بزرگ اقتصادی سرزمینشان مطالبه و شفاف سازی نمایند.

مؤثرترین ابزار مبارزه با بی عدالتی و ایجاد جامعه‌ای پایدار، در اختیار گذاشتن اطلاعات مدیران و قابل‌دسترس‌بودن عملکرد آنان می باشد.

شفافیت عملکرد مدیران برای خلق یک جامعه ای پویا و رو به توسعه است و انرژی و انگیزه در میان اقشار مختلف جامعه نیز به همراه خواهد داشت .

لازم است مجمع نمایندگان هرمزگان پس از مطالبات هرمزگانیان از مدیران سازمانهای فوق مراتب شفاف سازی آن مدیران را به سمع و نظر مردم هرمزگان رسانند.

در پایان از مجمع نمایندگان استان خواستاریم، بدور از نگاه رقابتی و سلایق سیاسی و با تدبیری روشن، بدنبال بکارگیری حداکثری نیروهای توانمند و فرهیخته استان در سطح ملی بوده و زیبنده و بجاست از توان، تجارب و برنامه های کاندیداها مجلس یازدهم و نمایندگان ادوار برای به حرکت در آوردن قطار توسعه استان، رشد و پیشرفت فرهیختگان و توسعه اشتغال، رفع مشکلات معیشتی مردم در این شرایط سخت و بحرانی بکار گرفته شود.

 

کامران آتین
۰۵ / ۰۴ / ۱۳۹۹

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1933

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *