امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۰
صفحه نخست | اقتصادی | سهم ۳۵ درصدی هرمزگان از بنادر صیادی کشور/ دریا، معیشت ۳۲ هزار خانواده هرمزگانی را تامین میکند

سهم ۳۵ درصدی هرمزگان از بنادر صیادی کشور/ دریا، معیشت ۳۲ هزار خانواده هرمزگانی را تامین میکند

منتشر شده در ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۸

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ ابراهیم عالی زاده، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه استان هرمزگان با برخورداری از ۲۲ بندر صیادی توانسته ۳۵ درصد بنادر صیادی کشور را شامل می شود اظهار کرد: که این مهم در کنار تلاش جامعه صیادی برای صید اصولی و پایدار و حمایت مسئولین استان و کشور، برخوداری از رتبه اول صید کشور را به دنبال داشته است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان با بیان اینکه استان هرمزگان در واگذاری مدیریت بنادر صیادی به بخش خصوصی(تعاونی های صیادی) در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی پیشگام و الگوی کشوری بوده است، گاظهار کردت: خوشبختانه تاکنون از ۲۲ بندرصیادی استان،۱۶ بندر صیادی واگذاری شده است و امید است در آینده ای نزدیک شاهد واگذاری مدیریت  باقی بنادر صیادی استان نیز باشیم.

عالی زاده واگذاری اولین بندر صیادی کشور به روش BOLT در قالب ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت در استان هرمزگان خواند و گفت: این مهم  با هدف جرای طرح تکمیل بندر و خدمات رسانی بهتر به جامعه صیادی و به ویژه شناورهای فعال در صید فانوس ماهیان بدلیل نزدیکی بندرصیادی به محل صیدگاه است که نشان از اهمیت موضوع بنادر صیادی برای اداره کل شیلات هرمزگان  دارد.

وی با اشاره به اینکه بنادر صیادی به خاطر شرایط جوی و اقلیمی به شدت نیازمند نگهداری و بازسازی مستمر هستند، خاطرنشان کرد: در صورت عدم نگهداری و ترمیم و بازسازی مستمر این بنادر دچار صدمات و آسیب های جبران ناپذیر خواهند شد که بدون شک در صید و صیادی استان تاثیر پذیر است.

این مقام مسئول تخصیص اعتبار جهت بازسازی، بهسازی و همچنین تجهیز بنادر صیادی استان را یکی از خواسته های استان هرمزگان خواند و عنوان کرد: بدون شک صید و صیادی پایدار و ممانعت از فرسایش بنادر صیادی امنیت شغلی بالغ بر ۳۲ هزار نفر صیاد هرمزگانی و به تبع آن معیشت ۳۲ هزار خانواده را در امنیت اقتصادی قرار می دهد.

عالی زاده ضمن تشکر از مسئولان شیلات استان و کشور ،استانداری هرمزگان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از ایشان خواست تا باحمایت و پیگیری های بیش از پیش اعتبار لازم برای بازسازی، بهسازی و همچنین تجهیز بنادر صیادی استان هرمزگان را فراهم سازند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1622

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *