امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲
صفحه نخست | اجتماعی | سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان: تست مثبت کرونا تنها دلیل برای درمان و یا قرنطینه نیست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان: تست مثبت کرونا تنها دلیل برای درمان و یا قرنطینه نیست

منتشر شده در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۰
وزارت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: ۲۳ اردیبهشت، هفت نفر دیگر بر اثر ابتلای به کرونا جان در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند، تصریح کرد: اکنون در مجموع ۴۲۸ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان عنوان کرد: از مجموع بستری ها، ۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

نوروزیان ادامه داد: هر فرد بیماری یا ناقل کرونا که قرنطینه را رعایت نکند، می تواند ۲ تا ۱۰ نفر در روز را آلوده کند و اگر در محیط های شلوغ و در جمعیت متراکم و فضای بدون تهویه قرار بگیرد افراد بیشتری را نیز می تواند بیمار کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تست مثبت کرونا تنها دلیل برای درمان و یا قرنطینه نیست بلکه برای شروع درمان و قرنطینه علامت دار بودن بیمار مهمتر است نه جواب تست، دو اشکال عمده در این مورد وجود دارد یکی اینکه بسیاری از افراد پس از انجام تست منتظر هستند که جواب تست آنها مثبت شود و به محض اینکه جواب منفی می شود فکر می کنند بیمار نیستند که تفکری کاملا اشتباه است و باعث انتشار بیشتر بیماری می شود.

شخص واکسینه شده می تواند ناقل ویروس باشد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: موضوع دیگری که از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون شاهد آن هستیم افراد فکر می کنند زمانی که واکسن دریافت کردند کاملا ایمن هستند و از ماسک کمتر استفاده می کنند.

نوروزیان اضافه کرد: افرادی که در مرحله نخست واکسن می زنند ایمنی کامل علیه بیماری ایجاد نخواهد شد و زمانی که در مرحله دوم با یک فاصله زمانی مشخص واکسن دریافت کردند و ایمنی نسبتا خوبی برای آنان حاصل خواهد شد لازم است پروتکل ها را همانند گذشته تا واکسیناسیون همگانی در کشور رعایت کنند.

وی تاکید کرد: شخصی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شد گرچه بدن او در برابر بیماری مقاوم و ایمن شده است ولی کماکان شخص می تواند ناقل ویروس باشد و دیگران را مبتلا کند.

نوروزیان خاطر نشان کرد: میزان شدت علائم بیماری یا علامت دار بودن یا نبودن، نشان دهنده میزان سرایت نیست؛ ممکن است فردی کاملا بدون علامت باشد ولی شدت سرایت بیماری از آن شخص از شخص علامت دار بیشتر باشد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5655

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *