دکتر اصغر زائری در این خصوص گفت: سامانه تلفنی رایگان ۱۹۰ به عنوان پل ارتباطی میان مردم و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، به صورت شبانه روز آماده دریافت شکایات، انتقادات و گزارشات مردمی در حوزه سلامت است.
دکتر زائری با بیان اینکه این سامانه نه تنها بستری برای ثبت شکایات است، بلکه فرصتی برای شنیدن صدای مردم و بهبود عملکرد مسئولان است، افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مرتبط با حوزه سلامت، با این سامانه تماس گرفته و مراتب را گزارش دهند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه تمام تماس ها با سامانه ۱۹۰ به صورت دقیق ثبت، پیگیری و در اسرع وقت رسیدگی می شود، تصریح کرد: هدف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این است که با دریافت نظرات و شکایات مردمی، نقاط ضعف و قوت نظام سلامت را شناسایی و در جهت بهبود و ارتقاء آن گام بردارد.
دکتر اصغر زائری با اشاره به شروع طرح بسیج سلامت نوروزی، خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی از رستورانها، اغذیه فروشی ها، تخلفات مربوط به مواد غذایی، تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز، موارد نگهداری نامناسب مواد غذایی، شکایات خود را به این سامانه اطلاع دهند.
دکتر زائری اظهار داشت: علاوه بر این تخلفاتی که اشاره شد، تخلفاتی که در مراکز تفریحی و ورزشی رخ می دهد مانند رعایت نشدن اصول بهداشتی یا عرضه غیر مجاز مواد دخانی، دوپینگی در استخرها، باشگاه های ورزشی ، آرایشگاه ها و هتل ها ، در تماس با این مرکز پیگیری می شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، قصور یا نارضایتی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، با این سامانه تماس و مراتب را گزارش دهند.