امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۲
صفحه نخست | اجتماعی | ساخت کارخانه تولید شمع، پایه و تیرهای بتنی پیش‌تنیده درقشم آغاز شد

ساخت کارخانه تولید شمع، پایه و تیرهای بتنی پیش‌تنیده درقشم آغاز شد

منتشر شده در ۱۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۲

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه کلنگ زنی این کارخانه گفت: باتوجه به نامگذاری سال ۹۹ از سوی رهبرمعظم انقلاب به نام جهش تولید، سیاست‌ها و راهبردهای اقتصادی این سازمان نیز برای رسیدن به این مهم، تهیه و تدوین شده که یکی از مهم‌ترین اولویت ها، افزایش ظرفیت تولید با هدف تامین نیازهای منطقه و صادرات است.
مومنی ادامه داد: قرار گرفتن جزیره قشم در یکی از استراتژیک ترین آبراهه های جهان و امکان فعال سازی کریدورهای جدید تجاری می‌تواند به موجب نفوذ بیشتر محصولات تولید شده در منطقه آزاد قشم در بازارهای صادراتی باشد.
وی بیان داشت: باتوجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور، تولیدکنندگان نقش بی همتایی را عهده دار هستند و در عمل نیز باید به نحوی عمل کنند که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به وجود آید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهارداشت: در شرایطی که فشار تحریم‌های غیرقانونی دشمنان نظام روز به روز درحال افزایش بوده، نیاز اساسی کشور حرکت واحدهای تولیدکننده به سوی جهش تولید است و باید از فرصت‌های موجود برای خودکفایی در بخش‌های مختلف استفاده کرد.
وی با بیان اینکه جهش تولید راهکار برون رفت کشور از وضعیت دشوار اقتصادی است، تصریح کرد: باید در سال جاری منزلت تولید و تولیدکننده به خوبی برای همگان تبیین شود و با فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری هرچه بیشتر و گام‌های بلندی برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال (جهش تولید) برداشته شود.
رییس هیات مدیره منطقه آزاد قشم بااشاره به اهمیت حمایت از فعالان بخش خصوصی درجهت سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصادی این منطقه، خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی بخشی از منافع عمومی و ملی کشور بوده و باید با تسهیل روند حضور سرمایه گذاران خصوصی اقداماتی صورت برای افزایش کیفیت عملکرد آن‌ها صورت گیرد.
پیش بینی می‌شود شرکت بنیان گستر قشم با اعتبار ارزی ۱۰ میلیون دلار و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تا اواخر شهریورماه سال ۱۴۰۲ به پایان برسد و وارد چرخه درآمدزایی پایدار در منطقه آزاد قشم شود.
این مجموعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار است ضمن ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نیروی بومی، ۷۵۰ هزار تن محصولات بتنی را روانه بازار صنایع حوزه نفت، گاز و انرژی کند.
محصولات این شرکت شامل شمع و پایه‌های بتنی پیش‌تنیده سانتریفیوژ سایز ۴۵ تا ۱۲۰ سانتیمتر تا طول ۴۵ متر، تیر و دکل بتنی پیش‌تنیده سانتریفیوژ جهت توزیع و انتقال برق، پانتون ها و اسکله‌های شناور بتنی پیش ‌ساخته است که در صنایع مختلفی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیروگاه‌های فسیلی، بادی و خورشیدی، آب‌شیرین‌کن، اسکله‌ها، بندرها، هتل‌ها و انواع سازه‌های دریایی کاربرد دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1985

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *