امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | رودخانه انگهران؛ از جاذبه های طبیعی بشاگرد

رودخانه انگهران؛ از جاذبه های طبیعی بشاگرد

منتشر شده در ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۰
رودخانه انگهران

به گزارش پایگاه خبری قشم،شهرستان بشاگرد با جمعیت ۴۰هزار نفری از شرق به استان سیستان وبلوچستان از شمال به استان کرمان از غرب به شهرستان های میناب و سیریک و از جنوب به سواحل مکران و شهرستان جاسک منتهی می شود، این شهرستان با وسعت ۱۲ هزار کیلومتر مربع و دارای ۴۵۰ روستای کوچک و بزرگ در جنوب شرقی استان هرمزگان واقع شده است.بشاگرد جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که رودخانه انگهران از زیباترین آنهاست.

رودخانه انگهران

از جاذبه هایی که شهرستان بشاگرد را به یک شهرستان زیبا تبدیل می کند وجود رودخانه های فصلی، دائمی، پرآب و زیبا است، که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی مخصوصا در ایام نوروز می باشد.

بسیاری از مسافران در سفر به بشاگرد، چند ساعتی را در کنار رودخانه های این شهرستان می گذرانند و به صدای این رودخانه گوش فرا می دهند و به این ترتیب، آمدن به کنار رودخانه های بشاگرد موجب کسب آرامش و انرژی از این طبیعت زیبا می شود.

رودخانه انگهران یکی از مهم ترین روخانه های شهرستان بشاگرد است که در مسیر شمال غربی بشاگرد از رشته کوه های بزرگ و چشمه های پر آب منطقه درابسر سرچشمه می گیرد.

این رودخانه به علت اینکه از کنار شهر گوهران می گذرد و از گذشته به زبان و گویش محلی بشاگردی انگهران نام قدیمی گوهران بوده است، همه این رودخانه را به نام رودخانه انگهران می شناسند و این رودخانه در اکثر ماه های سال پرآب بوده و در زمینه جاذبه های گردشگری نیز اهمیت زیادی دارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5833

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *