امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۴
صفحه نخست | اجتماعی | رفع تصرف ۳۰ هزار و ۷۳۴ مترمربع از اراضی ملی و دولتی جزیره قشم

رفع تصرف ۳۰ هزار و ۷۳۴ مترمربع از اراضی ملی و دولتی جزیره قشم

منتشر شده در ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۹
قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ حمیدرضا مومنی،مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم از رفع تصرف ۳۰ هزار و ۷۳۴ مترمربع از اراضی ملی و دولتی این جزیره به ارزش تقریبی ۵۴ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال از ابتدای امسال خبر داد.
مومنی با اشاره به کوه خواری، تسطیح غیرقانونی، احداث جاده به عرض ۶ متر و طول ۵۰۰ متر و همچنین پی کنی و بتن ریزی جهت احداث سازه غیرمجاز به مساحت حدوداً ۳۰۰ متر در اراضی ملی و دولتی توسط یکی از متصرفان ساکن در جزیره قشم اشاره کرد و افزود: مراتب پس از بررسی لازم به همراه مستندات مربوطه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم ارسال و برای متصرف پرونده قضایی تشکیل شده است.
وی گفت: در پی دستور صادره از سوی مقام قضایی توقف عملیات تسطیح زمین و ساخت و ساز صادر و به متصرف ابلاغ شده و همچنین پرونده یادشده در حال تحقیقات مقدماتی قضایی بوده و پس از رسیدگی، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.
آقای مؤمنی همچنین بازگشایی و رفع انسداد غیرمجاز معابر عمومی به عرض ۱۲ متر و طول ۲۵ متر را یکی از اقدامات این سازمان بیان و افزود: به علت ایجاد مشکل در عبور و مرور در یکی از مناطق روستایی جزیره قشم با گودبرداری صورت گرفته از سوی یکی از متصرفان غیرمجاز در هفته گذشته در اجرای دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم با آزادسازی این محل موجب دسترسی اهالی منطقه یادشده به خیابان اصلی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و عابران پیاده فراهم شد.
وی با بیان اینکه در این مدت ۱۷۶ فقره اخطاریه کتبی برای ۶۱۸۶۸۷ مترمربع از اراضی ملی از سوی ماموران یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی صادر شده است، گفت: تعداد ۳۱۱ اکیپ گشت اعزامی در سه ماهه امسال اعم از موتوری، خودرویی و پیاده انجام شده که به ۳ مورد جلوگیری از برداشت غیرمجاز شن و ماسه انجامیده است.
آقای مؤمنی اضافه کرد: آزادسازی ۳ قطعه از اراضی ملی و دولتی که به صورت غیرمجاز برای خشک کردن ماهی اشغال شده بود از دیگر اقدامات در راستای حفظ اراضی ملی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: اراضی ملی و دولتی، سرمایه‌ها و دارایی‌های ملی محسوب می‌شوند و با حمایت‌های قانونی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم برای تدابیر اجرایی حفاظتی، طرح ویژه گشت و پایش و مراقبت از عرصه‌ها و اراضی ملی و دولتی جزایر قشم، هنگام و ناز با رویکرد پیشگیرانه به مرحله اجرا درآمده است.
آقای مؤمنی گفت: اکیپ گشت یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی با تمام امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه‌های ملی برخورد قانونی خواهند کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1890

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *