امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۴
صفحه نخست | اجتماعی | دستگیری ۲۸ شکارچی غیر مجاز/ نابودی ۲۵ هکتار از اراضی در آتش سوزی های اخیر

دستگیری ۲۸ شکارچی غیر مجاز/ نابودی ۲۵ هکتار از اراضی در آتش سوزی های اخیر

منتشر شده در ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۸

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ حبیب مسیحی، مدیر کل محیط زیست استان هرمزگان ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ی محیط زیست ضمن تبریک روز جهانی محیط زیست، اظهار کرد: هفته محیط زیست از هفده ام تا بیست و سوم خرداد ماه می باشد که در این هفته برنامه هایی در جهت گرامی داشت این روز از طریق معاونت های این سازمان انجام می شود.

مدیر کل محیط زیست استان ادامه داد: سازمان محیط زیست در راستای اجرای اهداف خود، چالش های زیادی را تجربه می کند که عبور از این موانع کمک مسئولان استانی و مردم را مطلبد.

مسیحی با اشاره به اهداف اصلی سازمان محیط زیست، تصریح کرد:  اولویت ما، حفظ منابع سرزمین و حفظ مناطق تحت مدیریت در استان است که حفظ دو اکوسیستم حساس خشکی و دریا در راس آنها قرار دارد.

وی با تاکید بر فعالیت های انجام شده، عنوان کرد: در سال گذشته همکاران ما ۵ هزار و ۵۰۰ پایش در سطح استان و در دو بخش منابع انسانی و منابع طبیعی انجام داده اند که این میزان فعالیت با توجه به کمبود نیرو در این ارگان بسیار قابل اهمیت است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در دوماه اخیر ۲۸ شکارچی غیرمجاز در استان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند که از این متهمان، ۱۴ اسلحه مجاز و ۱۰ اسلحه غیرمجاز جنگی کشف شد.

مسیحی با بیان ضرورت پایش زباله ها برای جلوگیری از خسارت های زیستی، گفت: در سال ۹۸ توانستیم بالغ بر ۱۰۷ واحد صنعتی را به طور مستمر پایش کرده ایم و در این امر همواره در کنار شهرداری ها فعال بوده ایم.

وی ادامه داد: ۱۴ جایگاه پسماند در شهرهای بزرگ درجال ارزیابی هستند که نتیجه این پایش ها نگران کننده است چرا که بسیاری از آنان وضعیت خوبی ندارند و بسیاری از زباله های بیمارستانی بدون رعایت اصول دفن می شوند.

مدیر کل محیط زیست استان بیان کرد:  در دوماهه اخیر ۴ مورد آتش سوزی را شاهد بودیم که نزدیک به ۲۵ هکتار را سوزاند که با حمایت گروه های کوهنوری و سازمان های مردم نهاد و آتش نشانی و فرمانداری موفق به مهار آتش سوزی ها در زمانی کوتاه شدیم.

مسیحی در پایان خاطرنشان کرد: سواحل استان در ۲۳ نقطه به صورت ماهانه پایش می شوند و درصورت مشاهده آلودگی بیش از حد مجاز هشدارهای لازم اعلام می شود؛ در سال گذشته موضوع مدیریت پساب بندرعباس شروع شد و بخش پساب بندرعباس خریداری میشه و پس از شیرین سازی و به صنایع فروخنه می‌شود.

 

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1623

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *