امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۴
صفحه نخست | اجتماعی | حکایت نبرد ۴۵ روزه نوزاد نارس برای حیات

حکایت نبرد ۴۵ روزه نوزاد نارس برای حیات

منتشر شده در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۸
نوزاد

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس، دکتر هروآبادی رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) اعلام کرد: این نوزاد در هفته ۳۱ بارداری مادر و به صورت زایمان طبیعی متولد شد.

دکتر سید محمود احمدی کوپائی، متخصص اطفال و پزشک معالج، درباره روند درمان این نوزاد اظهار داشت: نوزاد فرزند اول مادر ۲۱ ساله که به علت شروع زودرس دردهای زایمانی در هفته ۳۱ بارداری، به این مرکز درمانی مراجعه می نماید و زایمان به صورت طبیعی و زودتر از موعد انجام می شود و وزن نوزاد هنگام تولد ۱۵۰۰ گرم بود.

وی افزود: نوزاد در بدو تولد به علت نارس بودن، دچار سندرم زجر تنفسی شد که بلافاصله مسیر تنفسى (intubation) تعبیه گردید. نوزاد، ۴۵ روز را در شرایطی سپری نمود که روزهای اول زمان تولد، تغذیه به صورت انفوزیون و توسط دستگاه سرم پمپ انجام می شد که با یاری خداوند و همکاری و همدلی پرستاران وضعیت نوزاد روز به روز بهتر شد.

 متخصص اطفال بیمارستان قشم بیان داشت: نوزادان نارس به علت عدم تکامل سیستم های مختلف بدن مثل تنفس، گوارش، ایمنی و ساختمان عصبی، در معرض مخاطرات زیادی از جمله زجر تنفسی، خونریزی مغزی، عفونت های سیستمیک، نکروز روده و غیره قرار دارند که به همین علت تا زمان رسیدن به حداقل وزن قابل قبول، نیازمند مراقبت های خاص در بخش های ویژه نوزادان می باشند.

 دکتر احمدی کوپائی از جمله علل مهم در بروز زایمان های زودرس را بیماری‌های مزمن مادر مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی، دیابت، مصرف سیگار و مواد مخدر، بارداری زیر ۲۰ سال، اختلالات ژنتیکی و عفونت های دوران بارداری ذکر نمود و عنوان داشت: با انجام مشاوره های قبل از بارداری و همچنین مراقبت های دوران بارداری که توسط نظام بهداشتی و درمانی ارائه می شود، موارد یاد شده قابل پیشگیری است.

وی از تمامی والدین به ویژه مادران درخواست نمود که مراقبت های دوران بارداری را با دقت و توجه بیشتری پیگیری نموده و در صورت داشتن هر گونه علامت و نشانه غیر معمول در دوران بارداری، با پزشک خود مشورت نمایند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5355

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *