امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | جزیره هرمز یکی از شگفتی های هرمزگان

جزیره هرمز یکی از شگفتی های هرمزگان

منتشر شده در ۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۴
هرمز

به گزارش پایگاه خبری قشم، جزیره هرمز را جزیره کوچک خلیج فارس می‌نامند. این جزیره مکانی است پر از رنگ‌های مختلف همراه با آب با یک فرهنگ کاملا متفاوت به گونه‌ای که هنگام ورود به آن انگار وارد یک سیاره‌ای دیگر شده‌اید. به جرات می‌توان گفت جزیره هرمز جزیره رنگ‌ها و شگفتی‌ها می‌باشد که از دل دریا بیرون زده است. این جزیره دیدنی‌های زیادی از خاک‌های رنگی تا معماری عجیب را دارا می‌باشد که هر گوشه آن یک داستانی شگفت انگیز برای شنیدن و طرحی برای دیدن را دارد. جالب است بدانید که خاک هرمز را می‌توان در هفتاد رنگ دید. خاک خوراکی جزیره هرمز یکی از شگفتی های این جزیره می باشد. این منطقه فقط یک جزیره نیست می‌توان گفت سرزمین شگفتی‌ها است.

جزیره ی هرمز کجاست؟

جزیره هرمز، جزیره‌ای بیضی‌شکل و گنبدی نمکی به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع در ورودی خلیج فارس و در ۸ کیلومتری بندرعباس است. جزیره هرمز را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند.

این جزیره  با داشتن کانی‌ها و سنگ‌های زیبایی که دارد لقب بهشت زمین شناسان را به آن داده اند. یک آرامش و سکوت خاصی نزدیکی سواحل آن را فرا گرفته است. فصل تابستان در این منطقه بسیار طاقت فرسا بوده به طوری که خود ساکنان منطقه خیلی کم در منطقه باقی می‌مانند. هوا در فصل بهار و پاییز شرجی می‌باشد. اما فصل زمستان بهترین فصل برای رفتن به این جزیره است زیرا  در کنار هوای مطبوع، مهاجرت پرندگان و لاک‌پشت‌ها یک لذت وصف ناپذیری را در منطقه ایجاد می‌کنند. همچنین هر ساله در بهمن ماه فرش بزرگی از خاک های رنگی جزیره که بیش از صد رنگ است، به نمایش گذاشته می شود که بسیار زیبا و قابل توجه است.

این جزیره با قدمت ۷۰۰ساله بخاطر رنگ خاص شن‌های آن در جهان مشهور شده است که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. می‌توان گفت این جزیره برای کسی که دوستدار طبیعت است و یک روزه می‌خواهد کل جزیره را بگردد بدون اینکه احتیاجی به ماشین داشته باشد ، بسیار مناسب می‌باشد.

این جزیره دارای جاذبه های گردشگری مختلفی از جمله کوه، غار، صخره و دره می‌باشد که دیدن این جاذبه‌‌ها از عوامل مهم سفر به جزیره هرمز است. تعداد جاذبه های گردشگری در این منطقه به نسبت وسعتی که دارد بسیار زیاد می‌باشد.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4870

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *