امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۱
صفحه نخست | اخبار قشم | جبران زیان کسب و کارها در سه ماهه دوم سال در منطقه آزاد قشم

جبران زیان کسب و کارها در سه ماهه دوم سال در منطقه آزاد قشم

اخبار :
منتشر شده در ۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام راهبردهای سازمان متبوع خود در راستای تحقق جهش تولید، گفت: با توجه به مشکلاتی که به واسطه ویروس کرونا برای اصناف و بازاریان و فعالین و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و هتلداری در سطح جزیره قشم به وجود آمده است، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای حمایت همه‌جانبه از فعالان بخش خصوصی، برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده تا با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع در سه ماهه دوم سال۹۹، بخشی از خسارات و ضررهای متحمل شده بر کسب و کارها جبران شود.

حمیدرضا مومنی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، سازمان منطقه آزاد قشم نیز سیاست‌ها و راهبردهای خود را بر این اساس تنظیم و به تمامی واحدها ابلاغ نموده است.
وی افزود: مهم‌ترین اولویت در منطقه آزاد قشم، فعال‌‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌ راکد و نیز افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی فعال با هدف صادرات است.
مومنی ادامه داد: بهره‌مندی از توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در قشم که در مرکز رشد این منطقه مشغول به فعالیت هستند، در جهت کمک به توسعه و جهش تولید از دیگر اقدامات خواهد بود؛ چراکه با استفاده از تکنولوژی‌های نوین توسط شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان شاهد افزایش ظرفیت‌های تولیدی واحدهای مختلف بدون نیاز به واردات و وابستگی به سایر کشورها بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اذعان نمود: تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای فعالیت واحدهای مختلف با حذف بوروکراسی اداری در جهت سرعت بخشیدن به فرآیند تولید و صادرات نیز در دستورکار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین در این راستا با تسهیل در انجام تشریفات گمرکی و حذف قوانین دست و پاگیر، به ورود مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات مورد نیاز بخش تولیدی و صنعتی کمک خواهیم نمود.
مومنی تاکید کرد: با عنایت به اینکه جزیره قشم به یکی از مناطق شیلاتی و پرورش آبزیان خصوصا میگو در کشور تبدیل شده است، در سال جدید تسهیلات ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران در این بخش در نظر گرفته‌ایم تا علاوه بر افزایش تولید، صادرات را بیش از پیش توسعه دهیم که در این راستا پیگیری ایجاد هرچه سریع‌تر شهرک شیلاتی قشم را در دستورکار خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت‌های نفت، گاز و انرژی در این جزیره اظهار کرد: در طول ۵سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در بخش انرژی در جزیره قشم صورت گرفته است که در سال۹۹ شاهد به بهره‌برداری رسیدن بخشی از آنان خواهیم بود، بی‌شک حمایت سازمان منطقه آزاد قشم همراه این سرمایه‌گذاران خواهد بود تا علاوه بر جلوگیری از خام فروشی محصولات ارزشمند آنان، کمک شایانی به ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور نیز داشته‌ باشیم.
وی اظهار داشت: همچنین حمایت از صنایع کوچک ازجمله صنایع دستی که توسط بانوان بومی و غالبا در منازل تهیه و تولید می‌شوند، در دستورکار قرار دارد تا علاوه بر بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی و شناسنامه‌دار کردن آنان، به استانداردهای صادراتی نزدیک نموده تا ضمن خودکفایی و درآمدزایی فردی، در توسعه تولید و صادرات منطقه نیز ایفای نقش کنند.
مومنی در ادامه افزود: از دیگر اقداماتی که در سال۹۹ در برنامه‌های این سازمان قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود، ایجاد زنجیره تولید است، چراکه قشم در بیشتر صنایع که در طول ۵سال گذشته بر روی آنان هدفگذاری شده، این قابلیت را دارا می‌باشد که زنجیره تولید تا مصرف را شکل دهند که به عنوان نمونه می‌توان به پرورش میگو و یا ماهی در قفس اشاره کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت قرارگیری جزیره قشم در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط دنیا و همچنین بهره‌مندی از موهبت خدادادی دریا و ساحل با آبخور بی‌نظیر و امکان فعال‌سازی کریدورهای جدید تجاری، در سال جدید و با وجود افزایش فشار تحریمی بر علیه کشورمان، در ادامه اقدامات سال گذشته، کریدورهای بین‌الملل جدید را ایجاد و فعال خواهیم نمود تا علاوه بر نقش آفرینی و تاثیرگذاری در کریدور شمال-جنوب، سهم قابل توجهی را از ترانزیت بین‌المللی کسب نماییم.
مومنی تصریح نمود: علاوه بر موارد ذکر شده، تحول و توسعه در صنعت گردشگری قشم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان خواهد بود؛ چراکه گردشگری تحریم‌پذیر نبوده و با عنایت به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیر این جزیره، امکان جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری در کنار جلب گردشگران از سراسر ایران و کشورهای خارجی در بخش‌های گوناگون این صنعت ازجمله گردشگری طبیعت، توریست ورزشی (اعم از دریایی، هوایی و…) و غیره در قشم فراهم است، که بی‌شک با حضور گردشگران و رونق این بخش و تمامی زیرشاخه‌های آنان، دستیابی به توسعه پایدار قشم محقق خواهد شد.
اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1277

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *